نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام شد

کمیسیون مستقل انتخابات شام امروز (دوشنبه ۱۶ سرطان) در یک نشست خبری نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را رسما اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، براساس این نتایج داکتراشرف غنی احمد در این دور بیش از ۵۶ درصد از کل آرا را از آن کرده و داکتر عبدالله عبدالله با کست بیش از ۴۳ درصد در رتبه دوم قرار گرفته است.

آقای نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات گفت که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تقلب صورت گرفته و اما معلوم نیست در چی پیمانه بوده است مشخص شدن آن  وظیفه کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی است.

وی همچنین از دخالت فرماندهان پولیس در ولایات و گذاشتن صندوق های رای در ساحات ناامن، کم کاری کارمندان کمیسیون مستلقل انتخابات در  این پروسه یاد کرد و گفت که اینها  به مسئولیت های ایمانی خود عمل نکردند.

براساس گفته های آقای نورستانی در دور دوم انتخابات بیش از هشت میلیون یکصدهزار نفر واجد شرایط رای دهی اشتراک کرده و بیشتر از ۳۵ درصد آنان خانم ها بوده اند.

وی همچنین گفت نتایج آرای ۵۰ محل باطل اعلام شده است.

براساس اعلام نتایج ابتدایی داکتر اشرف غنی احمدزی چهار میلیون ۴۸۵ هزار ۸۸۸ رای (۵۶ درصد) بدست آورده و داکترعبدالله عبدالله سه میلیون ۴۶۱ هزار ۶۳۹ رای (۴۳ درصد) بدست آورده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *