۳۶۰۰ تن طی ۱۷ ماه در سوریه توسط داعش به قتل سوریه رسیده‌اند

1951908_Page__2مرکز موسوم به “دیده‌بان حقوق بشر سوریه”، روز یکشنبه اعلام کرد گروه تروریستی داعش حدود ۳۶۰۰ نفر را در سوریه طی ۱۷ ماه گذشته کشته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مرکز موسوم به “دیده‌بان حقوق بشر سوریه” (وابسته به معارضان)، در بیانیه‌ای اعلام کرد گروه تروریستی داعش از زمان تشکیل حکومت ادعایی خود یعنی از جون ۲۰۱۴، دست‌کم ۳۵۹۱ نفر را در سوریه به قتل رسانده است.

این منبع تصریح کرد، گروه داعش ۱۹۴۵ نفر از جمله ۷۷ کودک و ۱۰۳ زن را در ولایت‌های دمشق، ریف دمشق، دیرالزور، الرقه، الحسکه، حلب، حمص، و حماه، سنگسار کرده یا سر بریده یا آتش زده و یا از بلندی پرتاب کرده است.

طبق اعلام “دیده‌بان حقوق بشر سوریه”، تروریست‌های داعشی بیش از ۹۳۰ نفر را در ریف شرقی دیرالزور و ۲۲۳ غیرنظامی کُرد را در شهر کوبانی (عین‌العرب) در ولایت حلب به قتل رسانده‎اند.

داعش این افراد را به اتهام‌هایی مانند جادوگری، توهین به مقدسات، قتل، سرقت، زنا، همجنس‌بازی و جاسوسی به نفع کشورهای منطقه‌ای یا خارجی به قتل رسانده است.

این منبع افزود، عناصر داعش همچنین ۲۴۷ تن از جنگجویان وابسته به دیگر گروه‌های تندرو از جمله جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) و نیروهای کُرد را اعدام کرده‌اند.

داعش همچنین حدود ۴۱۵ تن از عناصر وابسته به خود را به اتهام جاسوسی و افراط‌گرایی اعدام کرده است که بیشتر این تروریست‌ها – که اتباع خارجی هستند- به اتهام تلاش برای فرار به کشورشان بازداشت و سپس کشته شده‌اند.

Author

About Author