مفتی پاکستان: جهان اسلام علیه تجاوز سعودی در یمن بپا خیزد

مفتی گلزار احمد نعیمی، رییس جماعت اهل حرم پاکستان در کنفرانس یمن و حجاز در اسلام آباد از جهان اسلام خواسته است که علیه تجاوز سعودی در یمن قیام کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رییس جماعت اهل سنت پاکستان تاکید کرده که ما تجاوز به یمن را محکوم می کنیم چرا که مسئله یمن جنگ فرقه ای نیست بلکه جنگ منافع و اهداف است.

وی در جریان کنفرانس بررسی تحولات یمن و حجاز در اسلام آباد، ضمن انتقاد بر شعار عربستان که اسلام در خطر است گفت: اسلام در خطر نیست بلکه اقتدار شاهنشاهی عربستان در خطر است.

ایشان باتاکید بر وحدت و همدلی میان مسلمانان جهان خاطرنشان کرد: جهان اسلام باید علیه سیاست های امریکایی اتحاد و وحدت داشته باشد.

این کنفرانس به همت جماعت اهل حرم پاکستان در شهر اسلام آباد برگزار شد و در آن درباره یمن و مسائل حجاز و جهان اسلام بحث و گفتگو گردید.

در این کنفرانس رییس و دبیر جماعت اهل حرم پاکستان و علمای برجسته اهل سنت هم شرکت داشتند و برخی از آنها در این کنفرانس سخنرانی ایراد کردند.

در این کنفرانس از دولت پاکستان نیز خواسته شده است که اجرای فتوای تکفیری از لحاظ قانونی جرم قرار داده شود.

مفتی اهل سنت پاکستان در ادامه گفت: کودکان یمن از جهان خواستار کمک هستند ولی قدرت های جهانی بجای کمک به آنها ، از توجه به این کودکان خود داری می کند.

ایشان مسئله یمن را یکی از مسایل روز اسلام  برشمرد و گفت:مسئله یمن فقط برای مردم یمن نیست بلکه مربوط به مسایل روز اسلام می باشد و به همین خاطر همه باید درباره راه حل مسئله یمن فکر کنند.

ایشان دروغ عربستان را آشکار ساخت و گفت: هیچ خطری از طرف یمنی ها به حرمین شریفین متوجه نیست زیرا خود پیامبر (ص) فرمودند: از دست اهل یمن به اسلام هیچ خطری نمی رسد.

وی درباره سیاست های آمریکا و متحدانش در جهان اسلام گفت : آمریکا و متحدانش امنیت جهان اسلام را می خواهند به خطر بیاندازند و از ایجاد حمله های انتحاری ساختگی در عربستان سیاست خود را آغاز کرده اند.

ایشان از توطئه های صهیونیسم در پاکستان پرده برداشت و گفت: امروز پاکستان با توطئه های شیطانی صهیونیسم روبرو است.

Author

About Author