یک مرکز شورشیان در ولایت زابل نابود شد

یک مرکز فعالیت‌های هراس‌افگنان که در آن ۵۰۰ تن از اعضای جنگ‌جویان داخلی و خارجی حضور داشتند، در ولایت زابل توسط نیروهای

نیروهای امنیتی افغان در ولایت زابل یک مرکز فعالیت های هراس افگنان را که در آن ۵۰۰ تن از اعضای جنگ جویان داخی و خارجی حضور داشتند از بین برد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مرکز در ادامۀ عملیات نیروهای امنیتی که به نام بدر از ۲۲ روز به این طرف جریان دارد، در ولسوالی شاه‌جوی ولایت زابل از میان برده شده‌ است.

نیروهای هوایی و زمینی کشور بدون حضور نیروهای خارجی به جایی رسیده‌اند که در آن صدها جنگ‌جوی داخلی و خارجی حضور داشته‌است.

این مرکز در مابین ولسوالی شاه‌جوی ولایت زابل و ولسوالی گیلان ولایت غزنی، در مسیر شاه‌راه کابل- قندهار توسط هراس‌افگنان ساخته شده بود.

باید یادآور شد که چندماه پیش در همین موقعیت افراد مسلح ۳۱ تن از مسافران را از موترها پایین کرده با خود بردند که تا کنون از سرنوشت آنان خبری نیست.

در این نقطه هدف از عملیات آغازشده رهایی مسافران ربوده‌شده نیز است که در آن نیروهای ارتش ملی، پولیس ملی و امنیت ملی اشتراک دارند.

سید واقف شاه سیدی، یکی از فرمان‌دهان نظامی در قول اردوی ۲۰۵ اتل در جنوب می‌گوید که پس از تصرف مرکز جلب و جذب هراس‌افگنان، پنهان‌گاه‌ها و ذخیره‌گاه‌های آنان از بین برده شده‌است.

او افزود که در ادامۀ این عملیات ۲۲ روزه تا کنون ۷۰ شورشی کشته و ۴۰ تن دیگر آنان زخمی گردیده‌اند.

Author

About Author