یونیسف:بزرگترین قربانیان بحران در عراق کودکان بوده اند

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که با ادامه جنایت های گروه تروریستی داعش در عراق، کودکان این

Unicef-Vector-Logoصندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که با ادامه جنایت های گروه تروریستی داعش در عراق، کودکان این کشور بزرگترین قربانیان این جنایت ها در یکسال گذشته بوده اند و در این یک سال ۷۵ درصد بر شمار کودکان قربانی این گونه جنایت ها افزوده شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کالین مکلنس جانشین نماینده یونیسف در عراق در آستانه دومین سال جنایت های داعش در این کشور و در گفت وگوی تصویری با مقامات سازمان ملل، گفت: هرگز تصورش را نمی توانستیم بکنیم که با گذشت یک سال شاهد بحران خشونت آمیزی با این ابعاد در کشور عراق خواهیم بود که زندگی بیش از ۸ میلیون نفر از مردم این کشور را به جهنم مبدل کرده است.

وی، لطمه های سنگینی را که موج خشونت، آوارگی، گرسنگی و بیماری های مختلف در یک سال اخیر در عراق به بار آورده است را غیرقابل تصور توصیف کرد.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته دست کم ۶۵۰ هزار نفر از کودکان این کشور از رفتن به مکتب محروم شده اند، افزود: وضعیت آن دسته از کودکانی که از رفتن به مکتب محروم مانده اند همچنان روبه وخامت بیشتری گذاشته است.

به گفته جانشین نماینده یونیسف در عراق، سرعت و ابعاد گسترش خشونت در این کشور به اندازه ای بوده است که مسئولان و دست اندرکاران داخلی و بین المللی را به یک اندازه غافلگیر کرده و تنگناها و دشواری های غیر قابل تصوری را در راه مقابله با عوارض و عواقب این بحران بوجود آورده است.

مکلنس یادآور شد: در صورت ادامه این خشونت ها و غفلت جامعه بین المللی از یافتن راه حلی برای این بحران، تا پایان سال جاری میلادی شمار شهروندان عراقی که برای ادامه بقای خود به کمک های فوری انساندوستانه نیاز خواهند داشت دست کم به ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید.

وی تصریح کرد: این نهاد با ادامه کمبود های مالی نه تنها قادر به کمک به کودکانی که امسال از تحصیل محروم مانده اند نخواهد بود بلکه حتی امکان تامین آب آشامیدنی برای آوارگانی که هر روز بر شمار آن ها افزوده می شود را نیز نخواهد داشت.

به گفته وی، کمیته ویژه سازمان ملل در امور عراق نیز مانند سایر نهادهای کمک رسانی سازمان ملل به شدت با تنگناهای مالی روبرو است و تاکنون فقط ۲۰ درصد از بودجه مورد نیاز خود برای تامین نیازهای اولیه و فوری آوارگان عراقی را دریافت کرده است.

Author

About Author