کوریای شمالی: ترامپِ احمق به تمام جهان نشان داد خواستار نابودی صلح است

کوریای شمالی در واکنش به تصمیم ترامپ در باره به رسمیت شناختن بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم اسرائیل، آمریکا را دشمن صلح در جهان دانست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، خبرگزاری رسمی کوریای شمالی روز (شنبه) با انتشار یک بیانیه ای اقدام اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل واکنش نشان داد و او را «احمق» خواند.

خبرگزاری رسمی کوریای شمالی در این بیانیه اعلام کرد: این که یک انسان احمق بیمار (ترامپ) به وضوح خواستار نابودی کامل یک کشور مستقل در سازمان ملل شده است، به هیچ وجه تعجب برانگیز نیست. اما این اقدام وی به کل جهان نشان می دهد که چه کسی خواستار نابودی صلح و امنیت جهانی است.

در بیانیه کوریای شمالی آمده است: ما حمایت خود را بطور جدی از فلسطینیان که برای احیای حقوق قانونی خود تلاش می کنند اعلام می کنیم. آمریکا باید عواقب اقدامات بی رحمانه و بی شرمانه اش را بپذیرد.

خبرگزاری رسمی کوریای شمالی پیش از این هم در بیانیه ای اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل را محکوم کرده بود.  بیانیه روز چهارشنبه دونالد ترامپ درباره انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، خشم جامعه مسلمانان را در سراسر جهان برانگیخت.

دونالد ترامپ پیش از این هم کوریای شمالی را تهدید کرد که اگر آمریکا مجبور باشد از خود و متحدانش دفاع کند، چاره ای جز نابودی کامل کوریای شمالی ندارد.

تنش‌ها میان آمریکا و کوریای شمالی به دنبال آزمایش های موشکی پیونگ یانگ و اقدامات تحریک آمیز واشنگتن نزدیک شبه جزیره کوریا و همچنین لفاظی های دونالد ترامپ علیه کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی در ماه های اخیر تشدید شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *