کودک انتحاری از جنت رفتن پشیمان شد

Captureیک کودک ۱۲ ساله که برای انجام حمله انتحاری آموزش دیده بود، پیش از انجام حمله، به نیروهای امنیتی ولایت فاریاب تسلیم شد.

سید مسعود یعقوبی، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه گفت که این کودک صبح امروز (شنبه ۷عقرب) در منطقه چهارشنبه بازار ولسوالی قیصار به نیروهای امنیتی تسلیم شده است.

به گفته وی، طالبان این کودک ۱۲ ساله را در بدل ۷۰۰ هزار افغانی به منظور حمله های انتحاری خریداری کرده و آموزش داده بودند؛ اما پیش از انجام حمله انتحاری از عملش پشیمان شده است.

یعقوبی اظهار داشت که این کودک به نام ذکریا، به نیروهای امنیتی گفته است قصد حمله بالای یکی از اراکین بلندپایه در ولسوالی قیصار را داشته است.

منبع اظهار داشت که این کودک، از نزد طالبان فرار کرده و به نیروهای امنیتی تسلیم شده است و گفته است که نزد ملاقیوم، یکتن از فرماندهان طالبان در ولسوالی غورماچ آموزش می دیده است.

بر اساس اظهارات سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت فاریاب، ذکریا همراه با شش کودک دیگر در این مرکز آموزش حملات انتحاری و تخریبی می دیده که به زور طالبان وی را از فامیلش گرفته اند.

این کودک در حالی پیش از انجام حمله انتحاری به نیروهای امنیتی کشور تسلیم می شود که چند ماه پیش نیز یک کودک دختر در ولایت هلمند پیش از انجام حمله انتحاری، خود را به نیروهای امنیتی تسلیم داده بود.

Author

About Author