کمیسیون مستقل حقوق بشر، آتش زدن مساجد در بغلان را محکوم کرد

‌‌‌کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، به آتش کشیدن چهار مسجد در ولایت بغلان در شمال کشور را توسط شورشیان محکوم کرد.

319‌‌‌کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، به آتش کشیدن چهار مسجد در ولایت بغلان در شمال کشور را توسط شورشیان محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دو شب قبل گروهی از شورشیان چهار مسجد را در منطقه دند غوری پلخمری در مرکز ولایت بغلان به آتش کشیدند.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته است.

با این حال کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از تمامی طرف‌های درگیر به خصوص نیروهای مخالف دولت‌، خواسته است که مبتنی بر اصول و ارزش‌های دین ‌اسلام و عرف قبول‌شده بین‌المللیِ جنگ، محلات و اماکن عبادی شهروندان را در تحرکات جنگی خویش، مورد هدف قرار ندهند.

در اعلامیه کمیسیون حقوق بشرآمده است که ‌‌‌‌‌‌در نتیجه یک عمل غیراسلامی و ضد قانونی در شبهای ۹ /۱۰ اسد سال ۱۳۹۴ چهار مسجد در مربوطات ولسوالی دنده‌غوری ولایت بغلان توسط افراد تفنگدار مخالف دولت حریق گردیده است.

براساس گزارشها ۲ مسجد به کلی به آتش سوخته و ۲ مسجد دیگر ۶۰ درصد تخریب گردیده است.

در این اعلامیه افزوده شده که این اقدام شنیع به وضوح نشان می‌دهد که مخالفین دولت پایبند به منابر، مساجد و معتقدات دینی مردم نبوده و به آن‌ها احترام قایل نیستند.

کمیسیون ‌حقوق بشر این عمل ضد اسلامی و ضدانسانی را با شدیدترین لحن ممکن تقبح کرده، از ارگان‌های امنیتی، اجرایی و عدلی‌ـ‌‌ قضایی کشور خواسته که در پاسداری و حراست از حقوق شهروندان کشور و مساجد، سعی اضافی نموده و با شناسایی عاملان چنین حوادث مطابق قانون، عمل نمایند.

Author

About Author