کشته شدن فرمانده هوایی عربستان در حمله موشکی مردم یمن

فرماندۀ نیروی هوایی عربستان سعودی در حملۀ موشکی کمیته­ های مردمی یمن به فرمانده “خالد بن عبدالعزیز” کشته شد.

 فرماندۀ نیروی هوایی عربستان سعودی در حملۀ موشکی کمیته­ های مردمی یمن به پایگاه هوایی “خالد بن عبدالعزیز” کشته شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فرماندۀ نیروی هوایی عربستان جنرال “محمد بن احمد الشعلان” در حملۀ موشکی کمیته­ های مردمی یمن به پایگاه هوایی “خالد بن عبدالعزیز” شهر”خمیس مشیط” در ۸۰ کیلومتری مرز یمن کشته شد.

وی که روز جمعه برای بازدید از این پایگاه و پدافند هوایی آن به ولایت “عسیر” واقع در جنوب غربی عربستان سفر کرده­ بود، بامداد شنبه، بر اثر حملۀ موشکی کمیته­ های مردمی یمن به این پایگاه، به­ شدت مجروح شد و سریعا به ریاض و پس از آن خارج از کشور انتقال داده ­شد ولی بر اثر شدت جراحات درگذشت.

گفتنی است باتوجه به ضعف روحیۀ شدید نیروهای سعودی بدلیل بی­نتیجه بودن تجاوز حدودا ۸۰ روزۀ این کشور به یمن و پیشروی مستمر کمیته­ های مردمی یمن در خاک عربستان، و برای جلوگیری از تضعیف بیش از پیش روحیۀ نظامیان سعودی، دولت این کشور با مخفی نگاه داشتن خبر چگونگی کشته­ شدن “الشعلان”، پس از ۶ روز مدعی شد وی که برای انجام یک مأموریت به خارج از کشور سفر کرده­بود، بر اثر حملۀ قلبی درگذشت.

یکی از نکات بااهمیت این موضوع، همزمانی شلیک موشک “اسکاد” توسط

کمیته­ های مردمی یمن با لحظۀ حضور “الشعلان” در پایگاه ” خالد بن عبدالعزیز ” است که نتیجۀ اشراف اطلاعاتی کمیته­ های مردمی بر عربستان سعودی است بنحوی که پس از انجام یک کار پیچیدۀ اطلاعاتی و اطلاع از زمان حضور این فرماندۀ بلندپایه در منطقه، عملیات شلیک موشک، اجرا و منجر به تحقق اهداف ازپیش تعیین­ شده گردید.

گفتنی است پیش از این، خبرگزاری رسمی عربستان “واس” مدعی شده­بود سامانۀ پاتریوت مستقر در پایگاه، مانع اصابت موشک­ “اسکاد” به هدف شده ­است اما شبکۀ “المسیره” یمن با انتشار تصاویری، ضمن تأیید صحت خبر اصابت موشک به هدف، خبر از کشته و مجروح شدن تعدادی از افسران و نیروهای سعودی مستقر در پایگاه داده­ بود.

Author

About Author