پیوستن ایران و هند به روند صلح افغانستان

13493166_10201670913410360_1398867306_o.pngنماینده ویژه امریکا در امور پاکستان و افغانستان از پیوستن ایران و هند در مراحل بعدی روند صلح افغانستان خبر می دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ریچارد اولسن در صفحه توئیتر خود آورده است که پاکستان نیز همچنان به نقش خود در روند مذاکرات صلح افغانستان متعهد است و فعالیت خود در این مسیر را ادامه خواهد داد.

اولسن گفته است که ایران و هند در آینده افغانستان نقش دارند و به همین دلیل است که به روند تلاش ها برای کمک به صلح افغانستان ملحق خواهند شد.

در حال حاضر روند گفتگوهای صلح توسط افغانستان، چین، امریکا و پاکستان پیش برده می شود.

توقف گفتگوهای صلح

در حالی از حضور ایران و هند به گفتگوهای صلح افغانستان خبر داده می شود که بعد از کشته شدن ملا اختر منصور رهبر پیشین طالبان مسلح توسط امریکا، این گفتگوها متوقف شده است.

این روند یک بار دیگر بعد از نشر خبر مرگ ملامحمد عمر متوقف شده بود و حال باید به انتظار ماند که حضور ایران و هند روند گفتگوها را به چه تغییری روبرو خواهد ساخت.

پیشتر نیز موضوع اهمیت پیوستن ایران، هند و حتی روسیه در روند مذاکرات صلح افغانستان در محافل مختلف مطرح شده بود.

رد هرگونه گفتگوی صلح

با این حال، ملااختر منصور، رهبر جدید طالبان مسلح بعد از روی کار آمدن هرگونه گفتگوی صلح با حکومت افغانستان را رد کرده بود.

وی به صورت رسمی ادامه مبارزات در کشور را اعلام کرده بود.

این در حالی است که ادعای رهبر طالبان مسلح با واکنش جدی رهبران دولت کابل روبرو شده بود.

مقامهای کابل گفته بودند که هر گروهی به روند صلح نپیوندد با مقابله جدی نیروهای امنیتی مواجه خواهد شد و رهبر جدید طالبان مسلح اگر به صلح نپیوندد به سرنوشت ملااختر منصور گرفتار می شود.

نماینده ویژه امریکا برای افغانستان و پاکستان گفت که ملااختر منصور مانع گفتگوهای صلح بود و به همین دلیل کشته شد.

Author

About Author