نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

پیام عیدی حکمتیار: هزاره ها به هیچ کنارکشور پناه گاه نخواهد داشت

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان طی پیام تبریکیه به مناسبت عید سعید فطر قوم هزاره را در مظان اتهام قرار داده است  و چنین نوشته است: بزودی روزی فرا خواهد رسید که”هزاره ها” به هیچ کنارکشور پناه گاه نخواهد داشت.

 به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حکمتیار در قسمت دیگر این پیام خویش چنین نوشته است آنانی که به زور امریکایی ها مستی می کنند، بزودی زمین ها و قریه های شان را در شمال، جنوب، شرق و مرکز کشور از دست خواهندداد.

در این پیام تاکید شده که قوای خاص جنایت کار از هزاره ها در افغانستان تشکیل شده است.

گلبدین حکمتیار در پیام تبریکی خود به مناسبت عید سعید فطربیشتر متن پیامش را به هزاره ها اختصاص داده و آنان را به مسایل چند متهم وشدیداً تهدید کرده است.

در بخش دیگر این پیام آمده است، جنگانیدن قوم های برادر تحت نام اکثریت واقلیت ها، فتنه ها را برانگیختن، به اقلیت ها به ادارات ملکی و نظامی حصه زیاد دادن و اقتدار به گونه کامل در اختیار شان قرار گرفت، اکثریت مطلق جامعه را از حقوق و مقام عادلانه خودش محروم و تشویق کردن به ساختن ولایت های مستقل برای اقلیت ها، گماشتن والیان به تبع خودی اقلیت ها و انتقال صلاحیت و سیع به آنان، تلاش های مشابه به این و آن هدف انجام شده اند که وحدت ملی افغان ها را از بین ببرند و جلوگیری از یک حکومت قوی مرکزی شود.

در ادامه این پیام آمده است که موسسات نشراتی، صوتی و تصویری در دست یک چند حلقه مزدورقرار گرفته است، هم اکنون بلخ، بامیان و دایکندی مانند ایالت های مستقل اند، دایکندی از نظر نفوس کمتر از بیساری از ولسوالی جنوب کشور است اما دالر های ایران و افراد منصوب به امریکایی ها در ارگ را مجبور به این کرد که به گونه ولایت قبول شود.

اختیار اداره های ملکی و نظامی هزاره جات به هزاره ها سپرده شده والی ها قومندانها، مامورین ملکی نیروهای امنیتی و مکاتب دانشگاه ها، همهٔ قاضی ها در اخیتار قوم هزاره است و به غیر از شیعه در آن جا کسی دیده نمی شود، گروه های تحت الحمایه امریکا ها تشویق به این شده که زمین های پشتون ها را غصب کند، آنان را اجازه ندهند که به مناطق خود برگردند و بروند و زمین ها خود را تصاحب کنند.

در این پیام آمده است که کوچی ها را نمی گذارند تا به “مینه” ها و علفزار های خود بروند، این کوچی های مظلوم از سوی نیروهای امنیتی حملات زده می شوند و آنان را از منطقه می رانند و از سوی نظامیان که درشی های پولیس و اردو را به تن کرده اند.

نیروهای خاص امریکایی که در میدان وردک جنایات وحشی یانه شان تمام جهان را تکان داد از همین ملیشه های هزاره جور شده اند وکرزی را مجبور به این کرد که بگوید در یک هفته باید این نیروهای خارج شوند وزارت دفاع امر کرد که آنان را خلع سلاح کند اما این فقط “فیرهای دهن” بود.

کسانی که به زور امریکایی ها مستی می کنند باید بدانند که “انتهای شان بسیار عبرت ناک می باشد” و آن روز فرا خواهد رسید که افغانها مظلوم برای به دست آوردن حقوق غصب شده شان کمر همت خواهند بست در آن زمان این ظالمان و غاصبین که بزور بیگانه ها مست هستند نه تنها در شرق غرب، جنوب و مرکز کشور زمین ها قریه ها و شهرک های نوساخته از دست می دهند، بلکه در هیچ کنار کشور پناه گاه نخواهد یافت.

 بعضی ها به ایران خواهد گریخت و ایرانی ها هم همان اعمال را همراه شان خواهد کرد که دیروز همراه شان کرده بود در هیچ کشوری جهان با مهاجر انقدر سلوک وحشی، بی رحمانه صورت نگرفته که مثلکه در ایران با هزاره ها شده است.

Author

خروج از نسخه موبایل