پیوستن اسرائیل به حامیان عربستان در تجاوز به خاک یمن

رژیم اشغالگر اسرائیل مشارکت خود را با عربستان سعودی در تجاوز به خاک یمن اعلام کرد.

رژیم اشغالگر اسرائیل مشارکت خود را با عربستان سعودی در تجاوز به خاک یمن اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم اسرائیل با صراحت از وجود یک مشارکت راهبردی میان رژیم اسرائیل و عربستان علیه محور مقاومت سخن گفت و نشریه عبری “یدیعوت احرنوت” نیز ضمن آرزوی موفقیت برای عربستان، تاکید کرد که دخالت این کشور در یمن خبر خوشحال کننده ای برای اسرائیل بود.

یک کارشناس اسرائیلی نیز در مصاحبه با شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم اسرائیل گفت مشخص است که ما با عربستان به عنوان مخالف ایران منافع مشترکی داریم زیرا این کشور یک تهدید راهبردی محسوب می شود و محور ایران، سوریه و حزب الله بزرگ ترین مشکل اسرائیل است.

یک کارشناس اسرائیلی نیز گفته است که کشورهای موسوم به کشورهای اعتدال عربی اهمیتی به قضیه فلسطین نمی دهند زیرا برای مقابله با ایران به اسرائیل نیاز دارند و همین کشورها نقش واسطه میان اسرائیل و اروپا را بازی می کنند.

وی افزود: اسرائیل برای تاثیر گذاری روی مواضع غرب از عربستان کمک می گیرد و عربستان و هم پیمانهایش هم در مقابل به طور پنهانی با اسرائیل همکاری می کند.

نشریه “یدیعوت احرنوت” ضمن انعکاس نگرانی اسرائیلی ها از سیطره انصارالله بر باب المندب به هدف انتقال سلاح به غزه، از تاکید مسئولان سعودی بر سرنوشت مشترک با تل اویو علیه محور مقاومت خبر داد.

Author

About Author