پشتبانی چین از پاکستان در برابر امریکا و هند خبرساز شد

faghihi20120227154700083این روزها که ماجرای تشدید تنش ها میان امریکا و پاکستان و همچنین حمایت امریکا از هند برای عضویت آن در گروه تامین کنندگان هسته ای به عنوان اخبار مهم به ویژه در منطقه جنوب آسیا مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، چینی ها مواضعی در حمایت از پاکستان و مخالفت با هند و امریکا اتخاذ کرده است.

چین به عنوان بزرگ ترین شریک تجاری پاکستان و همسایه این کشور که طرح ها و همکاری های اقتصادی و تجاری گسترده ای را با پاکستان آغاز کرده است، حمایت پاکستان در عرصه های گوناگون بین المللی را جزو سیاست های اصولی خود می داند.

اظهارات روز گذشته ‘هونگ لئی’ سخنگوی وزارت امور خارجه چین مبنی بر ضرورت توجه و احترام جامعه بین الملل به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی پاکستان، بازتاب گسترده ای در رسانه های پاکستان داشت.

این مقام وزارت امور خارجه چین در واکنش به حمله هواپیماهای بدون سرنشین امریکا به خاک پاکستان که موجب کشته شدن رهبر طالبان افغانستان شد، تاکید کرده است که همه کشورهای جهان باید به حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی پاکستان کاملا احترام بگذارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین گفته است: تلاش های پاکستان برای مبارزه با تروریسم و حمایت از روند صلح افغانستان باید از سوی جامعه بین الملل محترم شمرده شود.

وی تاکید کرد که گروه چهارجانبه صلح افغانستان (پاکستان، افغانستان، چین و آمریکا) برای کمک به روند مذاکرات صلح افغانستان تشکیل شده و همه اعضای این گروه چهارجانبه باید در مسیر محقق شدن هدف صلح در افغانستان گام بردارند.

Author

About Author