پرونده نقش عربستان در ۱۱ سپتامبر به کنگره امریکا رسید

11 سپتامبرشبکه خبری “سی ان ان” امریکا اعلام کرد که پرونده ۲۸ صفحه‌ای نقش عربستان سعودی در حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱جهت بررسی وارد ساختمان کنگره امریکا شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، براساس این گزارش عربستان سعودی در رویداد ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی و حمله به برج های تجاری امریکا نقش داشته است.

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد که بخش‌های باقی‌مانده گزارش دولت امریکا در خصوص حادثه ۱۱ سپتامبر که به نقش سعودی‌ها در این حادثه ارتباط دارد، برای ارائه به عموم، وارد ساختمان کنگره امریکا شد.

براساس معلومات منبع، گزارش ۲۸ صفحه معروف که از میان صفحات گزارش سال ۲۰۰۲ دولت امریکا در خصوص وقایع ۱۱ سپتامبر بیرون کشیده شد و مردم امریکا نتوانستند آن را بخوانند، امروز جمعه وارد ساختمان قوه مقننه این کشور شد.

انتظار می‌رود که این صفحات که به نقش عربستان سعودی در حمایت از تروریست‌های عامل حملات ۱۱ سپتامبر اشاره دارد، امروز خوانده شود.

از میان ۱۹ نفری که متهم به ترتیب‌دادن حملات مشکوک یازده سپتامبر شدند، ۱۵ نفر ملیت سعودی، ۲ نفر ملیت اماراتی، یک نفر ملیت لبنانی و یک نفر ملیت مصری داشتند.

عربستان پیش از این تهدید کرده که در صورت انتشار این اسناد، ۷۰۰ میلیارد دلار پول حاصل از فروش نفت را که در آمریکا سرمایه‌گذاری کرده، بیرون می‌کشد.

Author

About Author