پاپ فرانسیس ۱۲ آواره سوری را با خود به ایتالیا برد

ap_900668485890-72c8265f60be41ff8d02dc8bd356d8a7183eec58-s900-c85رهبر کاتولیک‌های جهان در پی سفرش به جزیره لسبوس یونان ۱۲ مهاجر سوری شامل شش کودک را سوار هواپیمای خودش کرد و به ایتالیا برد.

 به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از شبکه خبری راشاتودی، تمامی این مهاجران سوری مسلمان هستند که توسط پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان از یونان به رم منتقل شده‌اند.

دفتر خبری واتیکان در بیانیه‌ای اعلام کرد: پاپ فرانسیس در جریان سفر خود به جزیره لسبوس واقع در یونان این ۱۲ مهاجر مسلمان سوری را که در میان آنها شش کودک دیده می‌شوند نجات داد و سوار بر هواپیمای خود به ایتالیا منتقل کرد.

واتیکان همچنین اعلام کرده است که این افراد قبلا در اردوگاه‌های مهاجران در لسبوس، یونان، مستقر بودند که توسط پاپ منتقل شدند. در مارچ سال جاری میلادی اتحادیه اروپا با ترکیه توافقی را امضا کرد که براساس آن مهاجران و آوارگانی که از ترکیه به یونان می‌روند بازگردانده خواهند شد و براین اساس اتحادیه اروپا موافقت کرد تا هزاران تن از آوارگان سوری را به صورت مستقیم از ترکیه بازگرداند.

در بیانیه دفتر خبری واتیکان همچنین آمده است تمامی اعضای این سه خانواده بازگردانده شده توسط پاپ فرانسیس مسلمان هستند و از دمشق و دیرالزور که مناطق تحت تصرف داعش در سوریه محسوب می‌شوند فرار کرده بودند. خانه‌های آنها توسط داعش بمباران شده است.

 روز شنبه پاپ فرانسیس ۷۹ ساله از کمپ آوارگان موریا واقع در جزیره لسبوس که میزبان ۳۰۰۰ پناهجو است بازدید کرد و در جمع آنها گفت: شما تنها نیستید، بسیاری از شما مجبور شدید که از درگیری و جنگ‌ها فرار کنید و به دنبال امنیت برای خود و فرزندانتان هستید. شما قربانی جنگ شده‌اید.

 پاپ فرانسیس مکررا به اتحادیه اروپا تاکید کرده است تا به رویارویی با بزرگترین بحران آوارگان از جنگ جهانی دوم بپردازد و در سپتامبر ۲۰۱۵ به هر یک از مقام‌های مذهبی اروپا تاکید کرد تا دست کم میزبان یک خانواده آواره باشند.

Author

About Author