ولسوالی قوش تپه ولایت جوزجان در آستانه سقوط

13901650_1139866316074487_1938111220_oولسوالی قوش تپه ولایت جوزجان که از چند روز بدینسو تحت حملات شدید طالبان مسلح قرار دارد و حدود ۲۰۰ تن از نیروهای امنیتی درین ولسوالی در محاصره طالبان هستند امکان سقوط و اسیر شدن این نیروهای امنیتی بدست طالبان مسلح می رود.

مولوی عبدالحی حیات یک عضوی شورای ولایتی جوزجان با نگرانی از سقوط این ولسوالی به خبرگزاری خاور میانه گفت: با آنکه مقام های محلی وعده تجهیز نیروهای امنیتی در ولسوالی را از طریق هوا داده اند اما تا اکنون نتوانسته به افراد دولتی تحت محاصره امداد رسانی نمایند.

این نماینده مردم در شورای ولایتی هشدار می دهد اگر به زود ترین فرصت اقدامی برای عقب زدن حمله طالبان مسلح صورت نگیرد این ولسوالی بدست طالبان مسلح سقوط خواهد کرد.

“وضعیت امنیتی این ولسوالی خیلی ها نگران کننده و وخیم است و پیش ازین اکمالات از طریق هوا صورت میگرفت ولی از روز گذشته بدینسو از طریق هوا نیز برای افراد امنیتی درین ولسوالی اکمالات نشده است”.

وی مقام های امنیتی را در سطوح بالای حکومت انتقاد می کند و آنان را در قسمت عقب زدن حمله تهاجمی طالبان مسلح در ولسوالی قوش تپه به بی توجهی متهم می کند.

” مقصر مقامات هستند، وزارت دفاع، شورای امنیت و وزارت داخله در جریان هستند ولی تا اکنون هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است”.

به گفته وی درین درگیری های چند روزه یک سرباز امنیتی کشته و چند تن دیگر به گونه شدیدی مجروح شده اند.

در عین حال مل پاسوال رحمت الله ترکستانی فرمانده پولیس ولایت جوزجان وضعیت امنیتی را درین ولسوالی شکننده خوانده محاصره بودن نیروهای امنیتی را درین ولسوالی تایید می کند.

به گفته آقای ترکستانی طالبان مسلح با تجمع شان از ولایت های همجوار جوزجان از یک هفته بدینسو برای سقوط این ولسوالی به حملات شان شدت بخشیده اند.

” از هفت روز بدینسو طالبان به حملات شان شدت بخشیده اند و از ولایت های دیگر هم در ولسوالی قوش تپه آمده اند و می خواهند که این ولسوالی را سقوط بدهند”.

فرمانده پولیس جوزجان می گوید از مرکز خواهان کمک های نظامی شده اند و به زود ترین فرصت عملیات پاکسازی آغاز می شود.

این مقام نظامی در ولایت جوزجان دلیل نارسایی کمک برای سربازان گیرمانده را بسته بودن راه مواصلاتی این ولسوالی می داند.

گفته می شود طی هفته اخیر چند پوسته امنیتی نیز بدست طالبان مسلح سقوط کرده و این گروه حملات شان را بالای مرکز ولسوالی قوش تپه آغاز کرده اند.

ولسوالی قوش تپه از ولسوالی های نسبتاً نا آرام ولایت جوزجان است که از چند سال بدینسو راه مواصلاتی آن با مرکز بر اساس موجودیت طالبان مسلح بر روی نظامیان  مسدود است

Author

About Author