وزیر خارجه سوریه: ترکیه حامی تروریسم است

روسیهولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه در یک نشست مشترک خبری با همتای روسی خود، دولت ترکیه را حامی تروریسم خواند و اعلام کرد که این کشور ۵ سال است از پشت به ما خنجر می‌زند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزیر خارجه سوریه با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز (جمعه) در یک نشست خبری گفت: دولت ترکیه ۵ سال است که دمشق را از پشت جنجر زده است.

همچنین وزیر خارجه روسیه با اشاره به لغو قرار داد سفر بدون روادید بین روسیه و ترکیه گفت: این یک تصمیم داخلی نیست، بلکه تهدید های امنیتی بسیار واقعی است و با احساس مسئولیت از آغاز سال آینده میلادی این نظام لغو خواهد شد.

هر سال حدود سه میلیون گردشگر از روسیه به ترکیه می روند که برای این کشور سالانه بیش از هشت میلیارد دالر در آمد ارزی دارد و قطع آن می تواند، هزاران شاغل در مناطق گردشگری این کشور به ویژه آنتالیا را بیکار کند.

روسیه پس از ساقط شدن هواپیمای جنگی خود توسط ترکیه، مذاکرات برنامه ریزی شده سران و وزیران خارجه و نشست شورای راهبردی دو کشور در استانبول را لغو و همکاری های نظامی آنکارا و مسکو را متوقف کرده است.

وضع مجموعه از تدابیر محدود کننده اقتصادی و گمرکی در قبال واردات از ترکیه، توقف اجرای طرح های سرمایه گذاری در خط لوله گاز ترک و نیروگاه اتمی اق قویو و توصیه منع سفر به ترکیه نیز دیگر اقدامات مسکو است.

Author

About Author