وزیر خارجه با نماینده ویژه آلمان در افغانستان و پاکستان دیدارکرد

خارجه آلمانصلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان با نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان و پاکستان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای ربانی عصر امروزسه شنبه (۲۰ اسد) با خانم سبین سپارواسر، نماینده ویژه جمهوری فدرال آلمان برای افغانستان و پاکستان که جدیداً به این سمت تقرر یافته است، در کابل دیدار نمود.

 وزیر امور خارجه،  ضن خوش آمدید به نمایده آلمان برای افغانستان و  پاکستان، تقرر وی را به حیث نماینده جدید کشور آلمان در امور افغانستان و پاکستان تبریک گفته، از همکاری های آلمان برای افغانستان استقبال نمود.

وزیر امور خارجه، در ادامه اظهاراتش پیرامون پالیسی های جدید حکومت افغانستان در قبال پروسه صلح و روابط با پاکستان به ویژه پس از حملات اخیر تروریستی به کابل و دیگر ولایات کشور  صحبت نمود.

وی خاطر نشان ساخت که اخیرا حکومت وحدت ملی در سیاست هایش در قبال پاکستان تغییرات بدور از تصور آورد، اما متاسفانه جانب پاکستان در این راستا هیچ نوع همکاری نکرده و بر خلاف اظهارات مقامات آن کشور که دشمنان افغانستان را دشمنان پاکستان خوانده اند، در عمل عکس این گفته ها را شاهد می باشیم.

همچنین نماینده خاص آلمان در امور  افغانستان و پاکستان، راجع به ملاقات هایش با مقامات پاکستانی و جامعه مدنی آن کشور  به وزیر امور خارجه معلومات داده اظهار داشت که پیامی را که او از مقامات پاکستانی دریافت کرده تأکید آنان بر تقویت مناسبات کشور شان با افغانستان و کامیابی پروسه صلح بوده است.

در اخیر این دیدار راجع به آمادگی ها برای تجلیل از صدمین سالگرد تأسیس روابط سیاسی میان افغانستان وآلمان، و سفر فرانک والترشتاین مایر وزیر امور خارجه آن کشور به کابل و دعوت از محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، جهت سفر به جمهوری فدرال آلمان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

Author

About Author