وحشت اسرائیلی ها از تحویل سامانه اس ۳۰۰ به ایران

تصمیم روسیه برای تحویل سامانه موشکی اس ۳۰۰ به جمهوری اسلامی ایران، تحلیلگران مسائل سیاسی و راهبردی رژیم اسرائیل را مشغول کرده است.

تصمیم روسیه برای تحویل سامانه موشکی اس ۳۰۰ به جمهوری اسلامی ایران، تحلیلگران مسائل سیاسی و راهبردی رژیم اسرائیل را مشغول کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “اودی سیگل” تحلیلگر مسائل سیاسی شبکه ۲ تلویزیون رژیم اسرائیل در این باره گفت: “روسیه سامانه پدافند هوایی اس ۳۰۰ را در اختیار ایران قرار می دهد؛ این درحالی است که مسؤولان اسرائیلی همواره تلاش می کردند ایران را از دستیابی به این سامانه منع کنند.”

وی اظهار داشت: “ایران حزب الله را برای رویارویی با اسرائیل آماده می کند، و اطلاعاتی در خصوص جبهه جدیدی در منطقه جولان بدست آمده است.”

سیگل در ادامه ادعاهای خود خاطرنشان کرد: “ایران همچنین در صدد مسلح کردن عناصر حماس در منطقه یهودا و سامره است.”

وی افزود: “در پی توافق هسته ای، میلیاردها دhلر از پولهای بلوکه شده ایران که بخش عمده آن برای حمایت از برنامه هسته ای هزینه می شود، آزاد می شود؛ همچنین با توافق هسته ای، ایران به سامانه راکت انداز هوایی اس ۳۰۰ مجهز می شود. در نتیجه این اقدامات شرایط امنیتی اسرائیل بسیار دشوارتر از قبل می شود.”

“ایهود یعری” دیگر تحلیلگر مسائل سیاسی شبکه ۲ تلویزیون رژیم اسرائیل در این باره گفت: “توافقنامه خرید سامانه اس ۳۰۰ در سال ۲۰۰۷ بین ایران و روسیه امضا شد. در سال ۲۰۱۰ مدودوف رئیس جمهور وقت روسیه توافقنامه تحویل سامانه اس ۳۰۰ به ایران را به تعلیق درآورد.”

وی افزود: “این توافقنامه برای همه جنگنده ها از جمله جنگنده های نیروی هوایی اسرائیل چالش ساز خواهد بود.وجود این جنگ افزار نظامی در منطقه بی سابقه است. سوریه نیز به این جنگ افزار چشم امید بسته است مصر نیز به دنبال دستیابی به این سامانه است.”

ایهود یعری خاطرنشان کرد: “روسها از توافق هسته ای بهره جسته و تا حد امکان رابطه خود را با ایران مستحکم می کنند. علاوه براین ایران حجم تبادل تجاری خود را با روسیه به سقف ۲۰ ملیارد دالر ارتقا داد. نفت ایران در قبال گندم و غلات و …روسیه. این مسائل شرایط منطقه را تغییر می دهد.”

وی افزود: “بعد از توافق هسته ای امریکاییها به دنبال ایجاد توافقهایی با ایران در خصوص مسائل مختلف منطقه هستند، و روسها با این روند مخالفند زیرا روسیه به دنبال تضمین روابط خود با ایران است.”

Author

About Author