واکنش دولت انگلیس به تداوم آزار جنسی کودکان در این کشور

دولت انگلیس با افشای رسوایی جدید سوء استفاده جنسی از کودکان، در صدد ارایه طرحی است که بر اساس آن کسانی که چنین موضوعات را نادید میگرند با مجازات زندان شودند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روزنامه گاردین روز سه شنبه نوشت: دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس انتظار می رود که امروز در خصوص این طرح که براساس آن زندان پنج ساله برای کسانی که سوء اأستفاده از کودکان را نادیده می گیرند، دیده شده است، سخن بگوید.

این طرح دولت انگلیس بدنبال افشای رسوایی جدید سوء استفاده از کودکان در منطقه آکسفورد شایر انگلیس که متعاقب رسوایی شهر روترهام صورت می گیرد، مطرح می شود.

بر اساس افشاگری صورت گرفته توسط روزنامه گاردین که مبتنی بر یک کار تحقیقاتی است، هفت مرد بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ میلادی، بیش از ۳۰۰ دختر را در این منطقه مورد اذیت و آزار قرار داده بودند.

نادیده گرفتن شکایت ها و گزارش های مکرر داده شده به پولیس و مراجع قانونی به دلیل بی توجهی و عدم حساسیت ارگانهای ذیربط قانونی، سبب شد که این هفت نفر پس از گذشت سالها، در سال ۲۰۱۳ میلادی محکوم به زندان شوند.

با افشای این رسوایی تکان دهنده، انتظار می رود که ارگانهای ذیربط از جمله پولیس، شورای شهر و مددکاران اجتماعی آکسفورد شایر بشدت مورد انتقاد افکار عمومی قرار گیرند.

در جریان رسوایی شهر روترهام نیز یک هزار و ۴۰۰ دختر نوجوان از سال ۱۹۹۷ تا سال ۲۰۱۳ میلادی توسط یک باند تبهکار که پاکستانی تبار بودند، مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته بودند.

این آمارهای منتشر شده، از سوی کارشناسان و تحلیلگران اجتماعی انگلیس به عنوان علایمی هشدار دهنده و بسیار نگران کننده توصیف شده است.

Author

About Author