هیات افغانی پس از دیدار با مقامات پاکستان به کابل بازگشت

پاکستان افغانستانهیات اعزامی افغانستان پس از دیدار و ملاقات های دوجانبه با مقامات پاکستان در اسلام آباد شام روز پنجشنبه به کابل باز گشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک از جانب افغانستان به ریاست صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور با حضور محمد معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع و رحمت الله نبیل، رئیس ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان به پاکستان سفر کرده بود.

وزارت امور خارجه پاکستان شام روز پنجشنبه اعلام کرد که سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی صدراعظم نواز شریف در دیدار با هیات بلند پایه افغانی روی مسایل مهم منطقوی از جمله برقراری صلح و ثبات در افغانستان بحث و تبادل نظر نموده است.

در خبرنامه ای که از سوی وزارت خارجه پاکستان منتشر شد آمده است که در کنار دیگر مسایل مهم، دو جانب مذاکرات فشرده ای را روی روابط دوجانبه انجام دادند که شامل نکات مهمی مانند روابط سیاسی، امنیت افغانستان، همکاری های امنیتی میان دو کشور، صلح و روند مصالحه در افغانستان می شوند.

این بیانیه می افزاید که آقای عزیز به جانب هیات افغانی اطمینان داده است که پاکستان خواهان روابط حسنه با افغانستان است و این کشور آماده است تا هرنوع همکاری را برای فایق آمدن به چالش های موجود در افغانستان روی دست گیرد.

خبرنامه می افزاید:”آقای عزیز تاکید کرده است که هردو کشور باید بالای همدیگر اعتماد و باور داشته باشند و به اخلال گران و مخالفان این فرصت را فراهم نسازند که فضای بی اعتمادی را میان دو کشور باهم برادر ایجاد نمایند.”

آقای عزیز یک بار دیگر حملات تروریستی اخیر را در کابل و دیگر مناطق افغانستان شدیدا محکوم می کند و مراتب تسلیت خویش را با خانواده های قربانیان ابراز میدارد.

سرتاج عزیز همچنان از تلاش های مشترک برای حل مسایل مختلف از جمله جنگ با هراس افگنی که دو کشور درآن درگیر اند تاکید کرده است.

بخشی دیگر از خبرنامه می گوید:”پاکستان همواره در کنار افغانستان باقی خواهد ماند و از هیچ نوع همکاری برای آوردن صلح و ثبات در افغانستان دریغ نخواهد کرد. پاکستان مصمم است که از یک روند صلح بین الافغانی حمایت نماید.”

همچنین صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان نیز گفته است که افغانستان میخواهد با پاکستان همکاری های نزدیک داشته باشد تا بر مبنای آن روابط دو طرفه میان دو کشور در همه ساحات مشترک گسترش یابد.

آقای ربانی بر تلاش ها برای مبارزه با هراس افگنی و برقراری صلح و ثبات دائمی در افغانستان و در منطقه تاکید کرده است.

براساس خبرنامه وزارت خارجه پاکستان هردو طرف توافق نموده اند تا تماس های شان را روی بهبود بخشیدن به همکاری های مشترک که شامل یافتن راه حل به مسایل مربوط به دو کشور می شوند ادامه دهند و برای برخورد با چالش های که هم اکنون در منطقه موجود است در چارچوب یک هماهنگی استراتیژیک کار نمایند.

Author

About Author