نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

هفت سند همکاری بین افغانستان و چین امضا شد

13245418_978384932279106_5578059744178502488_nدر جریان سفر رئیس اجرائیه به چین، هفت سند همکاری های دوجانبه میان دو کشور به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه، این سندها در بخش های دیپلوماتیک، تجارت و زراعت به امضا رسیده است.

در خبرنامه آمده است که پنج سند توسط وزرای امور خارجه دو کشور، یک سند میان وزیر امور خارجه و وزیر تجارت چین و یک سند میان وزرای زراعت دو کشور به امضا رسیده است.

یاداشت تفاهم یک کمربند و یک راه، موافقتنامه همکاری تخنیکی کمک ۵٠٠ میلیون یوان، سند کمک پنجاه میلیون یوان کمک بشری غیرعاجل، موافقتنامه همکاری های اقتصادی و تخنیکی میان افغانستان و چین، تبادل یادداشت آغاز مطالعه امکان سنجی در مورد پروژه اعمار خانه های ارزان قیمت برای مامورین حکومت، تبادل یادداشت در مورد اعمار تعمیر تدریسی و ادیتوریم در دانشگاه کابل از جمله این سندهای همکاری است که توسط صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان و وانگ یی وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین امضا شده است.

در عین حال، تفاهم صادرات زعفران افغانستان به چین نیز توسط وزرای وزراعت افغانستان و چین، سند همکاری در بخش زراعت دو کشور است.

قابل ذکر است که داکتر عبدالله همراه با هیئت همراهش در یک سفر سه روزه به چین رفته اند.

Author

خروج از نسخه موبایل