هفت سند همکاری بین افغانستان و چین امضا شد

13245418_978384932279106_5578059744178502488_nدر جریان سفر رئیس اجرائیه به چین، هفت سند همکاری های دوجانبه میان دو کشور به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه، این سندها در بخش های دیپلوماتیک، تجارت و زراعت به امضا رسیده است.

در خبرنامه آمده است که پنج سند توسط وزرای امور خارجه دو کشور، یک سند میان وزیر امور خارجه و وزیر تجارت چین و یک سند میان وزرای زراعت دو کشور به امضا رسیده است.

یاداشت تفاهم یک کمربند و یک راه، موافقتنامه همکاری تخنیکی کمک ۵٠٠ میلیون یوان، سند کمک پنجاه میلیون یوان کمک بشری غیرعاجل، موافقتنامه همکاری های اقتصادی و تخنیکی میان افغانستان و چین، تبادل یادداشت آغاز مطالعه امکان سنجی در مورد پروژه اعمار خانه های ارزان قیمت برای مامورین حکومت، تبادل یادداشت در مورد اعمار تعمیر تدریسی و ادیتوریم در دانشگاه کابل از جمله این سندهای همکاری است که توسط صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان و وانگ یی وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین امضا شده است.

در عین حال، تفاهم صادرات زعفران افغانستان به چین نیز توسط وزرای وزراعت افغانستان و چین، سند همکاری در بخش زراعت دو کشور است.

قابل ذکر است که داکتر عبدالله همراه با هیئت همراهش در یک سفر سه روزه به چین رفته اند.

Author

About Author