هدف اصلی داعش حمله به لبنان و جنگ با حزب الله است

جنرال وسلی کلارک فرمانده عملیات نظامی ناتو در سال های ۱۹۹۸-۱۹۹۹ در کوزوو در مصاحبه ای با جان گنزالز و امی گودمن روزنامه نگاران

جنرال وسلی کلارک فرمانده عملیات نظامی ناتو در سال های ۱۹۹۸-۱۹۹۹ در کوزوو در مصاحبه ای با جان گنزالز و امی گودمن روزنامه نگاران سایت democracy now.org گفت : دلیل اصلی حمایت دولت های غربی از گروه تروریستی داعش ، ایجاد جنگ بین این گروه و حزب الله لبنان است .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وی در ادامه گفت: داعش با سیاست های امریکا هماهنگ است و می توان گفت که اصلا توسط ایالات متحده امریکا تاسیس شده و از آن حمایت و پشتیبانی می شود.

هدف اصلی امریکا ایجاد وگسترش بی ثباتی دائم در خاورمیانه و تحمیل جنگ مداوم در این منطقه است .

جنرال کلارک در ادامه گفت : امریکا برای تامین امنیت اسرائیل وکاستن قدرت حزب الله نیازمند سازماندهی یک نیروی شبه نظامی هماهنگ بود تا با ایجاد جنگ بین آنها و حزب الله بتواند معادله نظامی را به نفع اسرائیل متعادل کند و ایران را هم مشغول حل و فصل این نزاع سازد که تا حدودی موفق شده است .

Elizabeth Murray افسر بازنشسته سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (CIA) نیز ضمن تایید سخنان جنرال وسلی کلارک گفت: سیا در تاسیس و سازماندهی القاعده و داعش نقش مهمی برعهده داشته است.

هدف از ایجاد این گروه ها جنگ با جریانات طرفدار مقاومه ، ایران و حزب الله و ایجاد جنگ مذهبی بین همه مسلمانان است .

Author

About Author