نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

نشست مشترک طالبان و امریکایی ها در قطر

تازه ترین گزارشها حاکی از آنست که یک هیات طالبان افغانستان در راستای «مذاکرات صلح»، امروز با نمایندگان امریکایی در قطر دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این نشست مشترک هیات طالبان افغانستان با نمایندگان امریکایی در قطر در حالی صورت می گیرد که مقامات کابل تاکنون در این مورد ابراز نظری نکرده و همواره روی مصالحه با طالبان به رهبری خود افغانها تاکید کرده اند.

یک خبرگزاری انگلیسی از دیدار هیات‌های طالبان و امریکا در قطر برای گفت‌وگو درباره مذاکرات صلح در خبر داد و رویترز به نقل از منابع وابسته به طالبان نوشت که مذاکره‌کنندگان طالبان در راستای انجام اولین دور مذاکرات صلح با امریکا، امروز در قطر دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

تاکید بر مذاکرات صلح با طالبان از زمان ریاست جمهوری حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان همواره وجود داشت اما به دنبال دیدارهای جداگانه هیات امریکایی با نمایندگان و واسطه‌های طالبان در برخی دیگر از کشورها، حامدکرزی به دلیل عدم اطلاع از روند این دیدارها و حضور نداشتن هیات دولت افغانستان به شدت از واشنگتن انتقاد کرد.

به دنبال انتقادها و همزمان با افتتاح دفتر نمایندگی طالبان در دوحه قطر، رایزنی‌ها و گفت‌وگوها درباره مذاکرات صلح افغانستان وارد عرصه جدیدی شد. حال دیده شود دیدار امروز پنجشنبه هیات طالبان و امریکا در قطر به چی پیمانه ای صورت می گیرد و محمد اشرف غنی رییس جمهوری و عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان چی واکنش در این راستا خواهند داشت.

 

Author

خروج از نسخه موبایل