ملا رسول از ملاهبت الله خواست از سلطه پاکستان خارج شود

8420E4A7-E763-4516-8D89-FFCA9F87D576_w987_r1_sشاخه طالبان مسلح به رهبری ملا محمدرسول از رهبر طالبان مسلح خواست که از سلطه دستگاه استخباراتی پاکستان بیرون بیاید و مستقلانه عمل کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ویدیوی انتشار شده امروز (۲۶سرطان) از سوی افراد وابسته به ملارسول تاکید می کند که ملاهبت الله ابزار دست آی اس آی است.

به همین دلیل، در ویدیو از افراد تحت امر ملا رسول خواسته شده است تا علیه ملاهبت الله و افرادش بجنگند.

شخصی که خود را از افراد ملامحمدرسول معرفی می کند، کشتار غیر نظامیان، حملات انتحاری و سوزاندن مردم توسط طالبان مسلح را غیر قابل قبول دانسته و آنها را مزدور پاکستان می خواند.

وی از افراد وابسته به طالبان مسلح که در اطراف وی تجمع کرده اند می خواهد به آنها اجازه ندهند تا جاده و پل های کشور را ویران سازند و به مبارزه علیه آنها ادامه دهند.

در این ویدئو از هبت الله آخوندزاده خواسته شده تا برای اثبات استقلال خود، از سلطه دستگاه استخباراتی پاکستان خارج شده و به داخل افغانستان بیاید تا مورد قبول قرار گیرد.

طالبان مسلح بعد از نشر خبر مرگ ملامحمد عمر به چند دسته تقسیم شده و هر کدام از آنها ادعای رهبری این گروه را داشت؛ موضوعی که شورای عالی صلح آن را مانع بزرگی بر سر راه صلح عنوان می کند.

Author

About Author