مقصر اصلی جنایات اسرائیل در فلسطین شورای امنیت سازمان ملل است

مالزیا با بیان اینکه مقصر اصلی در تداوم جنایات اسرائیل در فلسطین شورای امنیت سازمال ملل متحد است، خواستار اقدام فوری برای پایان دادن به این جنایات شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ‘رملان ابراهیم’ نماینده دائم مالزیا در سازمان ملل از افزایش خشونت ها و تحریک های اخیر رژیم اسرائیل در بیت المقدس عمیقا ابراز نگرانی کرد.

تارنمای ‘مالزی تایمز’ روز دوشنبه به نقل از وی تاکید کرد: مالزیا این اقدامات و هرگونه تلاش رژیم اسرائیل برای تغییر در وضعیت شهر بین المقدس را به شدت محکوم می کند.

وی چنین ‘تلاش های شیطانی’ را تخطی عمدی و آشکار از قطعنامه های مختلف شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل عنوان کرد.

‘رملان ابراهیم’ رفتارهای رژیم اسرائیل را باعث افزایش تنش ها و تسریع در تخریب شرایط امنیتی دانست.

وی با اشاره به اینکه گروه ها باید خواستار احترام برای همه اماکن مقدس شوند، گفت: جای تعجب نیست مسائل حل نشده، در قالب تخریب، کشتار و خشونت های اخیر خود را نشان داده اند.

وی ‘اعمال خشونت و رفتارهای غیرانسانی’ را ناشی از ‘طولانی ترین اشغالگری در تاریخ مدرن’ دانست و نسبت ‘تیک تیک بمب های ساعتی’ در سرزمین اشغالی به شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد.

این دیپلمات مالزیایی، گفت: با این وجود، شورای امنیت سازمان ملل همچون گذشته اقدام خاصی انجام نداده است.

این مقام مالزیایی خاطر نشان کرد: تاکنون اقدام موثری برای پایان دادن به بی عدالتی های رژیم اسرائیل انجام نشده و این امر باعث شده است این رژیم با مصونیت بیشتری به سرکوب های خود ادامه دهد.

وی همچنین از برخی رسانه ها به دلیل ‘گزارش های مضحک یک جانبه و بسیار تحریف شده’ به نفع رژیم اشغالگر قدس و اسرائیلی ها که آن ها ‘صلح جو’ خوانده اند، انتقاد کرد.

این دیپلمات بلندپایه مالزیایی، گفت: ما گزارشی در مورد کشتار وحشیانه مردم فلسطین، هدف قرار دادن زنان و کودکان توسط نیروهای اسرائیلی مشاهده نمی کنیم و چیزی در مورد رنجش مردم فلسطین در دستان رژیم اشغالگر نمی خوانیم.

وی افزود: در رسانه ها کلمات ‘اشغال’ و ‘نقش تعیین کننده مردم فلسطین در سرنوشت خود’ را مشاهده نمی کنیم و آنچه که برای حقوق سایر مردم جهان می خواهیم، برای فلسطینی ها نمی خواهیم.

نماینده دائم مالزیا، مقصر اصلی تداوم شرایط موجود در فلسطین را شورای امنیت سازمان ملل دانست و خواستار رسیدگی فوری این شورا به دلایل درگیری ها و پایان دادن به طولانی مدت ترین اشغال در تاریخ مدرن شد.

‘رملان ابراهیم’ در پایان گفت: اگر چشم های خود را بر روی این مشکل ببندیم، شکی وجود ندارد که در آینده بهای سنگین تری پرداخت خواهیم کرد که در دراز مدت به نفع فلسطین، اسرائیل و جهان نخواهد بود.

Author

About Author