مقامات عالیرتبه دولتی در جاده های کابل مزاحمت نکنند

به دنبال مزاحمت و ایجاد ترافیک در جاده های پر رفت و آند شهر کابل توسط مقامات عالیرتبه دولتی، شورای امینت ملی افغانستان تصمیم گرفته است که منبعد خط السیر برای رفت و آمد مقام های عالیرتبه دولتی در کابل گرفته نشود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شورای امنیت ملی افغانستان فیصله کرده است که جز از موارد استثنایی، دیگر خط السیر به اراکین بلند رتبه دولتی گرفته نشود.

جلسه شورای امنیت ملی به ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهوربرگزار شد و محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی فهرست اولویت ها و اقدامات بنیادی بخش امنیتی ودفاعی کشور را به جلسه شورای امنیت ملی ارایه کرد.

شورای امنیت ملی به مسوولین امنیتی دستور داده تا برنامه های مشخصی را در باره تامین امنیت روی دست داشته باشند.

محمد ابراهیم قاسمی معاون دفتر شورای امنیت ملی طرح بدیل را به جای اتخاذ خط السیر برای اراکین بلند رتبه دولتی، ارایه کرده که براساس آن شورای امنیت ملی تصمیم گرفته است  تا به جز از موارد استثنایی دیگر خط السیر به اراکین بلند رتبه دولتی گرفته نشود.

همچنان در این جلسه خاطر نشان گردیده است که اراکین بلند رتبه دولتی باید قوانین ترافیک را مراعات نموده و باعث ایجاد ازدحام ترافیکی و مشکلات برای شهروندان کابل نشوند.

همچنین آقای قاسمی طرح محو شکنجه را به جلسه شورای امنیت ارایه کرده و در آن تاکید شده است که شکنجه در هیچ حالتی مورد پذیرش نیست و از تمام ارگانهای دولتی خواسته شده تا در تحقق آن جداً اقدام نمایند.

همچنان شورای امنیت ملی تاکید نمود تا این برنامه به مراحل مختلف تقسیم گردیده و بخاطر ازبین بردن فرهنگ شکنجه در چوکات برنامه مذکور اقدامات عملی صورت گیرد.

همچنان شورای امنیت ملی به وزارتهای دفاع ملی و امور داخله دستور داد تا در اصلاح نظام جلب وجذب و مراقبت درست از سربازان و برید ملان اقدامات عملی را روی دست گیرند.

Author

About Author