مشاور امنیت ملی افغانستان با سفیر ایتالیا در کابل دیدار کرد

12092168_10207224609229551_1359581090_nمحمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان با لوچینو پیزوتی سفیر ایتالیا درکابل دیدار نمود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دیدار پیرامون روابط دو کشور، حضور نیروهای نظامی ایتالیا در افغانستان و رویداد های اخیر امنیتی در افغانستان بحث و گفتگو صورت گرفت.

مشارو امنیت ملی افغانستان گفت که حوادث اخیر امنیتی در کشور یک بار دیگر ثابت نمود که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان توانایی دفاع مستقلانه از کشور را را دارند.

آقای اتمر اظهار داشت که رییس جمهور کشور حکم ارزیابی سراسری ظرفیت های موجود نظامی را به مراجع ذیربط صادر نموده و انجام این ارزیابی امر استفاده هرچه بهتر از ظرفیت های موجود نظامی را کمک خواهد کرد.

مشاور امنیت ملی افغانستان همچنان گفت که دولت جمهوری اسلامی افغانستان برای تامین امنیت در کشور به همکاری های مستمر کشورهای دوست هنوز هم نیاز دارد.

همچنین لوچینو پیزوتی سفیر ایتالیا در کابل گفت که افغانستان در محور توجه الویت های سیاسی خارجی ایتالیا قرار دارد.

به گفته سفیر ایتالیا کشورش بعد از حوادث اخیر امنیتی در افغانستان توجه اش را به مسایل افغانستان بیشتر کرده است و به همکاری های خود در بخش های نظامی، اقتصادی و بهبود عرضه خدمات قضایی با افغانستان ادامه میدهد.

 

Author

About Author