فشار عربستان، برای حذف صفحات هوادار سید حسن نصرالله

سید حسن نصرالله فردا سخنرانی می کند

به گزارش کاربران شبکه ی اجتماعی اینستاگرام، صفحات رسمی جنبش های طرفدار سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، بدون اخطار قبلی و توسط مدیران این شبکه ی اجتماعی متوقف شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یکی از پر بازدید ترین صفحات اینستاگرام که به انتشار اخبار، تصاویر و بریده هایی از سخنرانی سید حسن نصرالله می پرداخته است، برای چهارمین بار متوالی مسدود گردید.

پیشتر نیز شبکه ی اجتماعی فیس بوک کاربران خود را در انتشار تصاویر سید حسن نصرالله با محدودیت های فراوانی رو به رو کرده بود.

فیس بوک با حذف تصاویر دبیر کل حزب الله لبنان، صفحات کاربرانی را که اقدام به انتشار و بازنشر تصاویر وی کرده بودند را نخست برای یک هفته مسدود و در مرحله ی بعد به طور کامل از فیس بوک حذف نموده بود.

کارشناسان شبکه های اجتماعی با زیر سؤال بردن اقدام اخیر اینستاگرام که بدون در نظر گرفتن آزادی بیان و به بهانه هایی واهی همچون تبلیغ خشونت انجام گرفته، آن را نتیجه ی فشار رژیم سعودی و وعده های مالی دولت عربستان به شمار آوردند.

پس از گذشت پنج سال از درگیری های خونین سوریه، همچنان فیس بوک بستر اصلی ارتباط گروه های مسلح تروریستی و انتشار بیانیه ها و تصاویری از کشتار مردم سوریه توسط مسلحین تحت حمایت عربستان سعودی است. از سویی دیگر و با آغاز حمله ی نظامی کشورهای موسوم به ائتلاف عربی، هواداران رژیم آل سعود به منظور تحریک جهان عرب به پخش مطالب فرقه گرایانه شیعه-سنی روی آورده اند.

بی تفاوتی شبکه های اجتماعی نامبرده نسبت به مطالب توهین آمیز دینی و مذهبی، فعالیت بنیاد گرایان وهابی و هواداران مسلح درگیری های سوریه، یمن و عراق، جانب داری روشن مدیران اینستاگرام و فیس بوک از سیاست های عربستان سعودی به شمار آمده است.

Author

About Author