علومی: از پاکستان به شورای امنیت شکایت میکنیم

555وزیر داخله افغانستان با اشاره به افزایش ناامنی‌های کشورش گفت که دولت کابل به دلیل دخالت‌های پاکستان در افغانستان از اسلام‌آباد به شورای امنیت ملی سازمان ملل متحد شکایت می‌کند.

به گزارش ‎‎ خبرگزاری خاورمیانه، «نورالحق علومی» وزیر داخله اعلام کرد: نظامیان پاکستانی به طور آشکار و مستقیم در ایجاد ناامنی‌های افغانستان نقش دارند.

وی گفت: بر همین اساس قرار است افغانستان موضوع حملات نظامیان پاکستانی به خاک این کشور را با شورای امنیت سازمان ملل متحد در میان بگذارد.

علومی افزود: افغانستان در مورد سابقه پاکستان در حمایت از طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی به شورای امنیت سازمان ملل نیز شکایت خواهد کرد.

وزیر داخله خاطرنشان کرد که اسلام‌آباد بیش از اندازه در امور داخلی افغانستان دخالت کرده است.

همچنین چندی پیش نیز نورالحق علومی در مورد برخی اقدامات پاکستان در قبال افغانستان تأکید داشت: عملیات ارتش پاکستان در منطقه وزیرستان باعث شد تا تمام تروریست‌ها از خاک پاکستان وارد افغانستان شوند.

پیش از این نیز مقام‌های امنیتی افغانستان اعلام کرده بودند که اسلام‌آباد با انجام عملیات در وزیرستان در واقع تروریست‌ها را نابود نکرده بلکه آنها را رهسپار خاک افغانستان کرده است.

این موضوع تاکنون نگرانی‌های گسترده امنیتی را در افغانستان به وجود آورده و برخی کارشناسان بر این باورند که پاکستان از این طریق گروه‌های شبه‌نظامی متعددی شامل جنگجویان خارجی از جمله ازبک و چچنی را در افغانستان به وجود خواهد آورد.

Author

About Author