نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

علت سقوط هلیکوپتر «بلک هاک» اردو در قندهار چه بود؟

با آنکه وزارت دفاع می گوید که یک هلیکوپتر اردوی ملی روز گذشته به دلیل نقص فنی در ولسوالی معروف ولایت قندهار نشست کرده است؛ اما حالا گفته می شود که این هلیکوپتر سقوط کرده است.

منابع امنیتی به خبرگزاری خاورمیانه گفته اند که هلیکوپتر «بلک هاک» اردوی ملی حین نشست در ولسوالی معروف ولایت قندهار، با یکعراده موتر هاموی فرماندهی پولیس ولسوالی نیز برخورد کرده است.

به گفته این منابع، به دلیل همین سقوط، هلیکوپتر آتش گرفته و در نتیجه، ۲ پیلوت، ۲ تن از پرسونل قوای مرزی جان باخته و  ۳ سرباز اردو، ۳ تن از پرسونل قوای مرزی، ۵ سرباز پولیس ملی و ۲ نشان زن نیروهای هوائی زخمی شده اند.

با تلاش فراوان موفق نشدیم که نظر وزارت دفاع ملی را داشته باشیم؛ اما خواجه یحیی، مسوول مطبوعات قول اردوی۲۰۵ اتل در قندهار اظهار داشت که این هلیکوپتر به دلیل نقص فنی نشست اضطراری داشته است.

به گفته وی، در این رویداد دو سرباز اردو جان باخته و دو تن دیگر زخمی شده است.

این در حالی است که طالبان مسلح مدعی شده اند که این هلیکوپتر را آنها سقوط داده اند.

سقوط هلیکوپترهای اردوی ملی موضوع تازه در افغانستان نیست، در حالی که به تاریخ ۹ عقرب سال روان نیز در نتیجه سقوط یک هلیکوپتر اردوی ملی در مربوطات ولسوالی اناردره ولایت فراه، تمام ۲۵ سرنشین آن به شمول رئیس و یک عضو شورای ولایتی فراه و معاون قول اردوی ۲۰۷ ظفر جان باختند.

Author

خروج از نسخه موبایل