عقب نشینی گروه تروریستی القاعده از زنجبار و جعار یمن

کمک قطر به فرار زندانیان القاعده در یمنمنابع خبری اعلام کردند، تروریست های القاعده طی توافقی با نیروهای عربستانی از شهرهای زنجبار و جعار در ولایت ابین یمن عقب نشینی کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شبکه خبری اسکای نیوز امروز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: تروریست های القاعده بر اساس این توافق و با میانجیگری قبایل، ماین های کار گذاشته شده در شهرهای زنجبار و جعار را جمع آوری و خنثی کردند.

تجاوز مستقیم عربستان و متحدانش به یمن منجر به تقویت حضور گروه های تروریستی از جمله القاعده و داعش در این کشور به دلیل بهره مندی از کمک های مالی و تسلیحاتی عربستان شده است.

عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا٬ از ششم ماه حمل سال گذشته حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا«عبد ربه منصورهادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

در اثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک شهید یا زخمی شده و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.

Author

About Author