نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

طرح صلح زلمى خلیلزاد

طرح صلح با طالبان نباید در بدل قتل عام هزاره اجراء شود، طورى که اطلاع رسیده زلمى خلیلزاد به حکومت اشرف غنى و طالبان  مطرح کرده که هزاره ها و حوزه مقاومت شمال مانع صلح هستند.

براى عملى شدن طرح صلح باید هزاره ها قتل عام و تضعیف شوند و نیز مناطقى که در کنترول حوزه مقاومت اتحاد شمال هست، از دست شان خارج شود و آنگاه حکومت مشترک غنى و طالبان ایجاد و عملى گردد و بعد پایگاه هاى امریکا از سوى این حکومت مشترک به رسمیت شناخته شود.

جنگ ارزگان، مالستان و جاغورى که از سوى اشرف غنى یک منازعه قومى خوانده شد در راستاى پیاده کردن همین طرح انجام میشود.

از این جهت است که  حکومت غنى  و قواى بین المللى در مقابل این جنگ بى تفاوت است و فقط به اعزام قطعه محدود کماندو و اعزام طیارات گزمه هوایى اکتفاء میکنند و همزمان با حملات ارزگان و غزنى؛ جنگ در ولایات شمال یا حوزه مقاومت نیز تشدید میشود.

بیرحمى در این جنگ توافقى حکومت و طالبان، بحدى مشهود است که هزاران خانواده مهاجر جاغورى، مالستان و ناهور را که با سرما، گرسنگى و بى خانمانى دست و پنجه نرم میکنند؛ از طرف حکومت و جامعه جهانى به آوارگان هیچگونه  کمک مواد غذایى و نقدى صورت نگرفته و هزاران موتر که خانواده هاى مهاجر را از مسیر ناهور به بامیان و کابل منتقل میدهند در مسیر  راه با خطر گرسنگى، سرما و مرگ جمعى مواجه هستند.

«رحیم دوستیار»

Author

خروج از نسخه موبایل