طالبان ۲۵ پولیس محلی را در ولایت فاریاب تیرباران کردند

پولیس محلیمقامات محلی در ولایت فاریاب در شمال افغانستان می گویند که گروه طالبان ۲۵ پولیس محلی را پس از اسارت، تیرباران کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طالبان روز پنجشنبه (۵ سنبله) در یک کمین در منطقه آستانه ولسوالی شیرین تگاب ولایت فاریاب ۲۵ سرباز پولیس محلی را اسیرکرده بودند.

نادر سعیدی، عضو شورای ولایتی فاریاب به بخدی گفته است که دو روز قبل نیروهای امنیتی در منطقه آستانه علمیات کردند و طالبان را از منطقه رانده بودند، دیروز سربازان پولیس محلی قوماندان فیاض خان که حدود ۷۰ تن بودند به منطقه وارد شدند اما این سربازان در کمین طالبان گیر می افتند.‟

آقای سعیدی می گوید که پس از عملیات نیروهای امنیتی این نیروها منطقه را ترک کردند اما سربازان پولیس محلی به این گمان که منطقه در کنترول دولت  است، وارد آستانه شدند.

به گفته او ۴۵ سرباز موفق می شوند از محاصره طالبان خود را نجات دهند اما بقیه این سربازان یا در درگیری کشته می شوند و یا بیشتر آنها که اسیر شده بودند، از سوی طالبان  تیر باران شدند.

نادر سعیدی می گوید که تعداد از سربازان پولیس محلی هنگام فرار از مناطق و سقوط از مناطق مرتفع زخمی شده اند، اما او می گوید از تعداد دقیق زخمی ها اطلاعات ندارد.

این عضو شورای ولایتی تایید کرده که در حال حاضر آستانه و شوربازار ولسوالی شیرین تگاب ولایت فاریاب در ۴۰ کیلومتری مرکز این ولایت در تصرف طالبان قرار دارد.

سعیدی گفته که ”پس از اینکه نیروهای جنرال دوستم از منطقه رفتند، وضعیت امنیتی دوباره خراب شده است، طالبان برگشتند، چند منطقه را نیز تصرف کردند، اگر پس از عملیات نظامی برای نگهداشتن منطقه کار عملی نشود، این گونه عملیات ها نتیجه نمی دهد.‟

این عضو شورای ولایتی وضعیت امنیتی در فاریاب را شکننده خواند و تاکید کرده که نیروهای دولتی نتوانستند مناطق آزاد شده را حفظ کنند.

به گفته سعیدی، طالبان و دیگر شورشیان خارجی که در فاریاب می جنگند، از سوی تروریستان خطرناک و ”طراحان‟ سازمان استخبارات نظامی پاکستان رهبری می شوند.

Author

About Author