نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

ضعف حکومت در سرکوب گروه تروریستی طالبان در غزنی

مقامات محلی غزنی میگویند که درگیری ها همچنان به شدت در این ولایت ادامه دارد و کنترول بسیاری از مناطق به دست گروه تروریستی طالبان است.

به گزارش خبرگزاری خارومیانه، محمد نعیم توحیدی، عضوی شورای ولایتی غزنی عصر  روز گذشته بیان داشت که کنترول بسیاری از مناطق این ولایت به دست گروه طالبان قرار دارد و نیروی امنیتی تا هنوز هیچ اقدامات را روی دست نگرفته اند.

توحیدی افزوده است که افراد گروه طالبان خانه های مقامات دولتی را در مناطق نوآباد، قلعه شاده و بعضی مناطق دیگر تلاشی می کنند.

بر بنیاد گفته های توحیدی، ولسوای خواجه عمری؛ اجرستان و دره قیاق به دست گروه تروریستی طالبان سقوط کرده است و تمامی پوسته های امنیتی از این مناطق برچیده شده و به ولسوالی ناور انتقال داده شده است.

او همچنان بیان داشت که ضمن سقوط قومندانی امنیه این ولایت کنترول بالاحصار نیز به دست گروه طالبان قرار دارد و وضعیت امنیتی وخیم است.

در همین حال گزارش ها می رساند که در حمله گروه تروریستی طالبان بر ولایت غزنی بیش از ۱۰۰ تن کشته و نزدیک به ۱۵۰ تن زخمی شده است.

این در حالی است که گروه تروریستی طالبان از چهار روز بدینسو علیه مواضع نیروی های دولتی حملات تهاجمی راه اندازی کرده اند و با نیروی های نظامی کشور درگیر شده اند و در این درگیری بعضی از مناطق غزنی تحریب شده و چندین مرکزی تجاری و ساختمان های نهاد های دولتی به آتش کشیده شده است.

Author

خروج از نسخه موبایل