نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

شکایت ها از اخاذی پولیس در شاهراه های شمال و شمالشرق

شماری از راننده گان موتر های باربری می گویند، پولیس در شاهراه های منتهی به شمال و شمالشرق از آنان بگونه غیر قانونی پول می گیرند و در برابر شان بد رفتاری می کنند.

بگفته این راننده گان، با آنکه آنان مطابق لایحه با خود پارچه ی ترانسپورت هم داشته باشند، از سوی سربازان پولیس در ولایت بغلان و گذشته از آن مجبور به پرداخت پول می شوند.

حکمت الله یکی از راننده گان به خبرگزاری خاورمیانه گفت، سربازان پولیس در پاسگاه های امنیتی که بخاطر تأمین امنیت جان و مال مردم توظیف شده اند، از آنان پول می گیرند و با آنهم جلوی دزدان را گرفته نمی توانند.

وی که کالاهای تجارتی را از کابل به ولایت های شمالی و شمالشرقی انتقال می دهد می گوید، مجبور هستند که از ۱۰۰ الی ۲۰۰ افغانی به سربازان پولیس «حق» بدهند وگرنه «آزار و اذیت »می شوند.

به گفته این دریور موتر باربری، اگر جلوی اخاذی های سربازان پولیس و دزدان مسلح گرفته نشود، آنان از انتقال کالاهای تجارتی دست می کشند.

اما پولیس بغلان موضوع اخاذی را رد می کند .

ذبیح الله شجاع سخنگوی پولیس بغلان به خبرگزاری خاورمیانه گفت، تاهنوز هیچ شکایتی درین مورد به آنان نرسیده است و اگر مدرکی به آنان برسد به این شکایت ها بگونه جدی رسیده گی می کنند.

وی می گوید پولیس بخاطر تأمین امنیت مردم است و نه بخاطر آزار و اذیت مردم.

ولایت بغلان که به گلوگاه شمال مشهور است، ازین طریق روزانه صدها موتر باربری کالاهای تجارتی را از مرکز کشور به ولایت های شمالی و شمالشرقی و ازین ولایت ها به مرکز کشور انتقال می دهند.

همچنان بنادر حیرتان و شیرخان بندر که یکی از پایگاه های مهم اقتصادی کشور بشمار می روند از همین راه به مرکز وصل می شوند.

Author

خروج از نسخه موبایل