شهادت یک جوان عربستانی در زندانهای آل سعود

364464_770پیکر جوان عربستانی که حدود یک ماه پیش بازداشت و زیر شکنجه مأموران سعودی به شهادت رسید شب گذشته در زادگاهش تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هزاران تن از مردم خشمگین در العوامیه واقع در شرق عربستان پیکر جوانی را که ۲۶ روز پیش زیر شکنجه مأموران امنیتی آل سعود به شهادت رسیده بود، تشییع کردند.

مقامات رژیم سعودی به تاریخ ۱۴ ماه حوت ۱۳۹۴ در تماس با خانواده شهید «مکی العریض» ادعا کرده بودند که وی به دلیل ترس در زندان دو روز بعد از بازداشتش فوت کرده است.

وی زمانی که عازم محل کارش بود در یک محل بازرسی بازداشت شد.

به گفته خانواده العریض، آثار شکنجه و سوزانده شدن به وسیله سیگار، روی بدن این شهید دیده شده است.

شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر این جوان شهید عربستانی، با سردادن شعارهایی ضد آل سعود خواستار محاکمه عوامل این جنایت شدند.

«شیخ حسن الصالح» عالم عربستانی نیز با محکوم کردن جنایت آل سعود در به شهادت رساندن مکی العریض گفت: باند محمد بن نایف (ولیعهد و وزیر داخله عربستان) اقدام به ربودن العریض در محل بازرسی‌ العوامیه و شهر صفوی و پس از آن به شهادت رساندن وی نمود.

او افزود: پس از دستگیری، خانواده العریض را آگاه نساختند و به همین دلیل خانواده اش دو روز به دنبال او می گشتند و اصلا انتظار نداشتند که فرزندشان توسط باند نایف ربوده شده باشد، این باند که ادعای حفظ جان مردم را دارد آنقدر این جوان را شکنجه داد که بر اثر شدت آن به شهادت رسید.

شیخ الصالح ادامه داد، العریض اولین جوانی نیست که بدون هیچگونه اتهام ربوده می شود بلکه دهها جوان سعودی از القطیف و الاحساء در محل های بازرسی یا گذرگاه های مرزی وابسته به رژیم جنایتکار سعودی ربوده شده اند.

مزدوران سعودی مدعی شده‌اند که العریض به دلیل وضعیت روانی و “ترس جان داده است! اما انتشار تصاویر پیکر این شهید نشان می‌دهد وی بر اثر شکنجه‌های متعدد به شهادت رسیده است.

منابع نزدیک به خانواده شهید مکی العریض نیز تأکید کرده‌اند که وی هیچگونه بیماری جسمی و یا روانی نداشت و تا قبل از بازداشت در سلامت کامل بود.

حکومت آل سعود اوایل سال جاری آیت الله نمر باقر النمر از علمای بارز عربستانی و سه تن دیگر را که در حبس به سر می‌بردند، به شهادت رساند، و اکنون نیز خبرها از تصمیم آل سعود برای اعدام ۳ زندانی سیاسی دیگر حکایت دارد.

Author

About Author