سه کشته در حمله هوایی امریکا در پاکستان

مقامات پاکستانی اعلام کردند حمله طیاره های بدون سرنشین امریکا به یک ساختمان متعلق به جنگجویان در منطقه ای قبیله نشین در شمال غرب پاکستان نزدیک مرز افغانستان که شامگاه چهارشنبه انجام شد، به کشته شدن دست‌کم سه شورشی منجر شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این حمله حدود نیمه شب در روستای قطاب خیل در پنج کیلومتری جنوب میرانشاه، مرکز منطقه قبیله نشین وزیرستان شمالی روی داد.

یک مقام امنیتی ارشد به خبرگزاری فرانسه گفت: یک فروند طیاره بدون سرنشین امریکایی دو موشک به سوی این ساختمان متعلق به جنگجویان شلیک کرد که به کشته شدن دست‌کم سه شورشی منجر شد.

یک مقام امنیتی در پیشاور این حمله و تعداد تلفات آنرا تایید کرد، یک مقام دیگر در میرانشاه شمار تلفات را چهار نفر اعلام کرد و گفت یک جنگجوی دیگر به شدت زخمی شده است، هویت افرادی که در این حمله هوایی کشته شدند هنوز مشخص نشده است اما مقامات پاکستانی گمان می کنند آنها افغان تبار بودند.

مناطق قبیله نشین شمال غربی پاکستان پایگاهی برای گروه های مختلف ستیزه جو از جمله گروه طالبان، شبکه حقانی و دیگر شورشیان مرتبط با القاعده است که حملاتی فرامرزی را علیه نیروهای تحت امر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان انجام می دهند.

پاکستان اخیرا امریکا را به خرابکاری در تلاش های خود برای برگزاری مذاکرات صلح با طالبان پاکستان متهم کرده بود، این اقدام پاکستان پس از آن صورت گرفت که حکیم الله محسود سرکرده طالبان پاکستان در حمله طیاره های بدون سرنشین امریکا در مناطق قبیله نشین شمال غربی پاکستان کشته شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از میرانشاه، دولت پاکستان از حملات طیاره های بدون سرنشین امریکا انتقاد کرده و آنرا نقض حق حاکمیت پاکستان و اقدامی غیر سازنده برای تلاش ها علیه تروریسم خوانده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *