حزب اسلامی حکمتیار: آبرومند صلاحیت مذاکره را ندارد

حزب اسلامی گلبدین حکمتیار ادعای اعزام هیئت برای مذاکره صلح با دولت افغانستان را رد کرد و خبرهای انتشار یافته در این مورد را بی اساس خواند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هارون زرغون سخنگوی حزب اسلامی حکمتیار گفته که محمد عظیم آبرومند یک سفر شخصی به کابل انجام داده است و هیچگاه او به نمایندگی حزب اسلامی صلاحیت مذاکره و یا گفتگو را ندارد.

هارون زرغون، سخنگوی این حزب امروز به  بخدی گفته که “حزب اسلامی و یا کمیته سیاسی حزب کدام هیئتی را که از جانب رهبری حزب وارد کابل شده باشد، تایید نمی کند، ما خبرها در این مورد را کاملا رد می کنیم و اگر بخواهیم که در این مورد هیئت بفرستیم به شکل رسمی موقف خود را روشن اعلام می کنیم.”

اقای زرغون می گوید که محمد عظیم آبرومند یک سفر شخصی به کابل انجام داده است و هیچگاه او به نمایندگی حزب اسلامی صلاحیت مذاکره و یا گفتگو را ندارد

اقای زرغون می گوید که محمد عظیم آبرومند یک سفر شخصی به کابل انجام داده است و هیچگاه او به نمایندگی حزب اسلامی صلاحیت مذاکره و یا گفتگو را ندارد.

امروز برخی رسانه ها، گزارشی را نشر کردند که گویا حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، هیئتی را به ریاست محمد عظیم آبرومند برای گفتگوهای صلح به کابل فرستاده است.

ریاست جمهوری افغانستان نیز گفته است که دولت افغانستان از مذاکرات صلح با مخالفان مسلح دولت استقبال می کند.

ظفر هاشمی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری هر چند به شکل مستقیم در مورد سفر هیئتی حزب اسلامی به کابل اشاره نکرده اما به رادیو آزاد گفته است: “دروازه صلح به روی گروه های که سلاح بر زمین بگذارند و شرایط حکومت افغانستان را بپذیرند باز است.”

پیشتر، شنبه ٢۴ اسد، هارون زرغون به خبرگزاری بخدی گفته بود که حزب اسلامی آماده است برای پایان دادن به اختلافاتش با دولت افغانستان گفتگو کند.

او در آنزمان گفت: “ما کاملا آماده هستیم که با جانب دولت افغانستان مذاکره کنیم و فضای اعتماد سازی برای حل اختلافات ایجاد شود، حتی ما حاضر هستیم در موجودیت نیروهای خارجی در افغانستان اگر اراده قوی برای صلح در افغانستان وجود داشته باشد، این مذاکرات را انجام دهیم.”

سخنگوی حزب اسلامی امروز یک بار دیگر تاکید کرد که دولت افغانستان صلاحیت گفتگو با مخالفان مسلح دولت را ندارد و در این مورد امریکا حرف اول و اخر را می زند.

هارون زرغون به خبرگزاری بخدی گفت: “هر جناح و طرفی که با هئیتی غیررسمی صحبت کند، مسئولیت آن را حزب اسلامی به عهده گرفته نمی تواند، این ممکن در حد یک توافق شخصی باشد تا مسئولیت و سیاست یک حزب.”

Author

About Author