زمین لرزه در تایوان

2774882619tayvandepremزمین لرزه ای به بزرگی ۵.۲ دهم در مقیاس امواج درونی (ریشتر) امروز دوشنبه بخش های مختلف منطقه تایوان را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سازمان هواشناسی تایوان در گزارشی ساعت وقوع این زمین لرزه را ۱۰:۱۷ دقیقه صبح (به وقت محلی) اعلام کرد اما از تلفات آن گزارشی منتشر نکرد.

خبرگزاری شین هوا به نقل از مسوولان اداره زلزله نگاری تایوان، کانون این زمین لرزه را در ۷ کیلومتری عمق زمین و در بستر دریای شرقی این منطقه و حوالی «ایلان» اعلام کرده است.

براساس گزارش ها، زمین لرزه تکانهای شدید ساختمانهای شهر تایپه را در پی داشت و مردم از وحشت این حادثه طبیعی از منازل خود خارج شدند و به خیابانها هجوم آوردند.

هنوز گزارشی از خسارت و تلفات این حادثه طبیعی منتشر نشده است.

وقوع زمین لرزه در تایوان به دلیل قرار گرفتن آن بر روی کمربند زلزله امری معمول است.

در یکی از بدترین زمین لرزه های این کشور در سال ۱۹۹۹، زمین لرزه ای به قدرت ۷.۶ ریشتر ۲ هزار و ۴۰۰ کشته برجای گذاشت و ۵۰ هزار ساختمان را تخریب یا به آنها خسارت وارد کرد.

زمین لرزه ۶.۳ ریشتری در ماه جون سال گذشته میلادی (جوزا ۹۳) در مرکز تایوان نیز چهار کشته بر جای گذاشت و موجب رانش گسترده زمین در اکثر نقاط آن شد.

این منطقه در آخرین روزهای ماه حمل سال جاری هم شاهد وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۶.۴ ریشتر بود که این حادثه طبیعی خسارتی در پی نداشت.

Author

About Author