رییس جمهور افغانستان، عازم روسیه شد

رئیس جمهوری افغانستان صبح امروز برای شرکت در اجلاس سران همکاری‌های شانگهای و اجلاس سران پنج کشور موسوم به ‘بریکس’ به روسیه سفر کرده

10945055_757544530988458_702911301595730525_nرئیس جمهوری افغانستان صبح امروز برای شرکت در اجلاس سران همکاری‌های شانگهای و اجلاس سران پنج کشور موسوم به ‘بریکس’ به روسیه سفر کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سخنگوی رئیس جمهوری می نویسد که آقای غنی قرار است در مورد توسعه همکاری‌های منطقه‌ای برای برقراری صلح و امنیت در منطقه، چگونگی مهار تهدیدهای جدید منطقه‌ای و چالش های اقتصادی، با سران برخی از کشورهای عضو این سازمان‌ها صحبت کند.

منبع نوشته است که صلاح الدین ربانى وزیر امور خارجه، محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملى و شاکر کارگر مشاور رییس جمهور در امور آسیاى مرکزى رییس جمهور را همراهى میکنند.

سازمان همکاری های شانگهای در سال ۱۳۸۰ از جانب چین، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و تاجیکستان ایجاد گردید و افغانستان، ایران، پاکستان، هند و مغولستان از کشورهای ناظر در این سازمان محسوب می‌شوند. ترکیه، بلاروس و سریلانکا جایگاه ‘شریک مکالمات’ آن را بدست آورده اند.

گروه بریکس از سوی برازیل، روسیه، هندوستان، چین و افریقای جنوبی تشکیل شده است و از جمله اقتصادهایی با رشد پرشتاب و فراگیر و نفوذ تأثیرگذار بر امور جهانی و منطقه‌ای شناخته می شوند.

به اساس معلومات ریاست جمهورى، قرار است که رییس جمهور غنى امروز با روساى جمهور تاجکستان، بلاروس، قرغزستان، منګولیا و قزاقستان و همچنان سران گروه بریکس(BRICS) نشست هاى داشته باشد.

Author

About Author