راه های منتهی به ارگ ریاست جمهوری مسدود شد

13245876_1182299278502657_1917582332_nنهادهای امنیتی کشور یک روز پیش از برگزاری تظاهرات مردمی جنبش روشنایی، تمام راه های مواصلاتی به ارگ ریاست جمهوری به ویژه فواره آب را توسط کانتیر مسدود کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امروز (۲۷ثور) از یک هفته پیش به عنوان روزی برای برگزاری مظاهره میلیونی مردم نسبت به تغییر مسیر انتقال برق توتاپ اعلام شده بود.

به همین منظور جنبش روشنایی و شورای مردمی، ده مسیر را برای برگزاری این مظاهره تعیین کرده بودند که تمام راه های آن به فواره آب و دروازه ارگ ریاست جمهوری منتهی می شد.

با این حال، حکومت در یک تصمیم از پیش تعیین شده ضمن این که به خواست مردم پاسخ قناعت بخش ارائه نکرده است، تمام راه های منتهی به ارگ ریاست جمهوری در مرکز شهر را به وسیله کانتیر مسدود کرده است.

ضمن این که راه های مواصلاتی توسط کانتینر مسدود شده است، از چند روز پیش در نزدیکی دیوارهای ارگ نیز موانع سیمنتی مستحکم جابجا شده بود.

این در حالی است که تصمیم شام دیروز حکومت مبنی بر تعلیق تمام قراردادها و برنامه های توتاپ نیز قناعت معترضین را به دست نیاورده و شمار زیادی از مردم در غرب کابل تجمع کرده و آماده مظاهره شده اند.

از سوی دیگر، نیروهای امنیتی تحت فرمان گارنیزیون کابل نیز به افراد و وسایط نقلیه اجازه تردد در مرکز شهر را نمی دهند و این نهاد برخلاف تصمیم جنبش روشنایی، اعلام کرده است که محل تجمع مظاهره کننده گان چمن حضوری شهر کابل تعیین شده است.

Author

About Author