رئیس جمهور غنی از نمایشگاه آثار هنرمندان کشور، دیدن کرد

11889484_854811284595115_8399023156870063574_nمحمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر دیروز از نمایشگاه آثار نقاشی، خطاطی، میناتوری و حکاکی هنرمندان کشور که به مناسبت نود و ششمین سالگرد استرداد استقلال کشور در ارگ برگزار شده بود، دیدن کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در جریان بازدید از نمایشگاه که دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه نیز حضور داشت، رئیس جمهور غنی از کار و فعالیت هنرمندان کشور و احساس وطن دوستی شان قدردانی کرد و آنانرا در راستای فعالیت های بیشتر هنری، مورد تشویق قرار داد.

رئیس جمهورجهت تشویق بیشتر هنرمندان و قدردانی از کار های هنری شان، به مسئولین وزارت اطلاعات و فرهنگ دستور داد تا آثار آنان در دفاتر دولتی مرکز و ولایات نصب گردد.

رئیس جمهور غنی خاطر نشان کرد: همانطوریکه نقش نیروهای امنیتی کشور در دفاع از نوامیس ملی مهم است، نقش هنرمندان نیز در حفظ هویت تاریخی کشور برجسته می باشد.

رئیس جمهور خطاب به هنرمندان گفت که آثار شما از عمق وطن دوستی تان حکایت می کند و این وطن دوستی باید به تمام مردم افغانستان انعکاس داده شود.

آقای غنی تاکید کرد که جهت گسترش بیشتر فعالیت های هنری در کشور باید فاکولته هنرهای زیبا و نگارستان ملی تقویت گردد.

در اخیر این نمایشگاه، رئیس جمهور غنی به استاد ومان نیازی و استاد قمرالدین چشتی دو تن هنرمندان کشور که در زمینه نقاشی و خطاطی از خود شایستگی نشان داده اند، مدال عالی دولتی وزیر محمد اکبر خان را تفویض کرد.

Author

About Author