نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

رئیس جمهور با هیات مجلس سنای امریکا دیدار کرد

دیدارمحمد اشرف غنی، رئیس افغانستان با هیات مجلس سنای ایالات متحده امریکا به ریاست سناتور “باب کورکر” رئیس کمیته روابط خارجی آن مجلس در کابل دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دیدار دو طرف در مورد گسترش همکاری ها میان دو کشور در عرصه های مختلف بخصوص مبارزه با تروریسم و تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، بحث و تبادل نظر کردند.

سناتور باب کورکر بر حمایت کشورش به ویژه کنگره امریکا برای ثبات و امنیت افغانستان تاکید کرده گفت که از اقدامات دولت افغانستان برای تامین ثبات و انکشاف اقتصادی و همچنان آوردن اصلاحات، حمایت می کنیم.

همچنین رئیس جمهور غنی از حمایت کنگره امریکا بخاطر تداوم کمک های آن کشور به افغانستان بخصوص در عرصه نظامی و انکشاف اقتصادی تشکری کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد که روابط میان دو کشور بر اساس منافع و تهدیدات مشترک استوار است.

آقای غنی افزود که تروریسم، خطر گسترده منطقوی و جهانی می باشد که مبارزه با این پدیده مستلزم همکاری های ستراتیژیک منطقوی و بین المللی است و افغانستان در خط اول مبارزه با این خطر قرار دارد.

رئیس جمهور در اخیر این دیدار، گفت که به دلیل نیاز جدی افغانستان به قوای هوایی موثر، ما به تکمیل تجهیزات که شامل طیارات و هلیکوپتر ها می باشند، نیاز داریم و خواهان همکاری امریکا و کانگرس آن کشور در این راستا می باشیم.

Author

خروج از نسخه موبایل