رئیس اجرایی با برخی از رهبران سیاسی پاکستان دیدار کرد

عبدالله دیدتار با پشتوندکتور عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان با محمود خان اڅکزی، آفتاب احمدخان شیرپاو٬ اسفندیار ولی خان، افراسیاب خټک، سکندر شیرپاو، انجینر شکرالله خان و ایاز وزیر از رهبران سیاسی ایالت خیبر پشتونخواه و کویته پاکستان در کابل دیدار نمود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس اجرایی ضمن تشریف آوری مهمانان گفت: امیدواریم رفت و آمدها و تلاش‌های دوستانه شما در بهبود وضعیت امنیتی و تحکیم دوستی میان دو کشور کمک نماید.

رهبران سیاسی خیبرپشتونخواه و کویته در این نشست با ابراز تشکر از استقبال رئیس اجرایی٬ درباره انگیزه سفر خویش به کابل و ملاقات‌های چند روز اخیر با شخصیت‌های سیاسی و نهادهای جامعه مدنی صحبت نمودند.

آنان ضمن ابراز نیت نیک و آرزوی صلح و امنیت در منطقه خواهان از سرگیری مذاکرات و تقویت روابط میان افغانستان و پاکستان شده و افراط‌گرایی را تهدید مشترک علیه منافع هردو کشور تلقی کردند.

همچنین رئیس اجرایی با استقبال از حسن نیت رهبران سیاسی پاکستان تاکید نمود که مردم و حکومت افغانستان همیش خواهان روابط نیک و حسنه با پاکستان بوده‌اند و حکومت وحدت ملی در این راستا گام‌های موثری برداشت ولی به دلیل عدم همکاری صادقانه حکومت پاکستان این تلاش‌ها نتیجه مطلوب درپی نداشت.

رئیس اجرایی کشور همچنان افزود: حکومت افغانستان با توجه به تهدیدهای مشترک منطقه‌ای و آرزوی دست یافتن به صلح پایدار به هدف رشد و توسعه اقتصادی در منطقه با حفظ منافع ملی افغانستان از تلاش‌ها و حرکت‌های صلح حمایت می‌کند.

Author

About Author