نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

دیدار دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با هیات صنعاء

الدکتور-عبداللطیف-بن-راشد-الزیانی-1دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ادامه یافتن مذاکرات یمنی‌ها را در کویت گامی مثبت برای پایان فاجعه انسانی دانسته و بر ضرورت آن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، عبداللطیف الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در جریان دیدار با عارف الزوکا، دبیرکل حزب کنگره مردمی سراسری و محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله در کویت عنوان داشت که مذاکرات گروه‌های یمنی در کویت باید ادامه پیدا کند تا هر گونه مانعی در این مسیر برداشته شود.

وی در ادامه افزود: این یک فرصت تاریخی برای پایان دادن به رنج‌های ملت یمن است و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج(فارس) بر ضرورت موفقیت آمیز بودن این مذاکرات در کویت و دستیابی به صلح تاکید دارند.

الزیانی تاکید کرد که از این مذاکرات برای محافظت از روند سیاسی با هدف دستیابی به راهکار نهایی باید استفاده کرد.

در این دیدار هیأت صنعاء نیز گزارشی در خصوص آنچه در جریان روزهای گذشته و از آغاز مذاکرات صورت گرفته ارائه داد.

این هیأت هم‌چنین دیدگاه خود را در خصوص راهکار سیاسی و نظامی و امنیتی ارائه شده در جریان مذاکرات تحت نظارت سازمان ملل ارائه داده و بر ضرورت دستیابی به توافق با مشارکت تمام طرف‌ها برای ساختن آینده یمن تاکید کرد.

اعضای این هیأت تاکید کردند که تا زمان پایان یافتن مذاکرات و دستیابی به راهکاری برای توقف درگیری‌ها و محاصره مردم یمن در کویت باقی خواهند ماند.

Author

خروج از نسخه موبایل