دولت چین ۷۳ میلیون دالر به بخش نظامی افغانستان کمک میکند

12769373_1037176383010148_514993918_n

مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری افغانستان در دیداری با رییس ستاد کل ارتش جمهوری چین از این کشور خواست‌ تا از روند تجهیز نیروی هوایی افغانستان حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،‌ میان فانگ فونگ هوی رئیس ستاد کل ارتش چین در سفری به کابل، با رئیس جمهوری محمد اشرف غنی و حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان درباره همکاری‌های نظامی چین – افغانستان گفتگو کرد.

مشاور امنیت ملی در این دیدار از فانگ فونگ هوی، رییس ستاد ارتش چین خواست تا کشور چین به حمایت لجستیکی و نظامی بیشتری شامل هواپیماهای ترابری و لجستیکی، رادارهای قابل حمل و یونیفورم بپردازد.

وی پیشنهاد رییس ارتش آزادی ‌بخش خلق چین را درباره تشکیل یک مکانیسم مشترک همکاری با ارتش‌های افغانستان، چین، تاجیکستان و پاکستان مورد استقبال قرار داد.

مشاور امنیت ملی از حمایت بی‌ قید و شرط چین از افغانستان در طول ۱۳ سال گذشته استقبال کرد و گفت: دولت کابل همچنان به دنبال همکاری با چین در زمینه‌های امنیت و منافع مشترک است.

پیشنهاد رییس ارتش آزادی ‌بخش خلق چین در ایجاد چنین مکانیسم مشترک بسیار خوب است.

وی همچنین گفت که افغانستان بابت تشکیل این گروه مشترک در روند دستیابی به صلح در کشور بسیار خوشبین است.

رییس ارتش آزادی ‌بخش خلق چین نیز بار دیگر به تعهدات کشورش درباره حمایت از افغانستان تاکید کرد و قول داد پکن حمایت بیشتر از کابل را بررسی می‌کند و درخواست این کشور را در ارائه کمک‌های نظامی مدنظر قرار می‌دهد.

کاخ ریاست جمهوری در بیانیه ‌ای اعلام کرد فانگ فونگ‌هوی در دیدار با رئیس جمهوری افغانستان وعده داده که کشورش ٧٣ میلیون دالر به بخش نظامی در افغانستان کمک خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که دو طرف در مورد مبارزه مشترک افغانستان، چین، پاکستان و تاجیکستان با تروریسم در منطقه گفتگو کردند.

Author

About Author