پاکستان ادعای طالبان را دردست داشتن به سقوط باگرد حامل دیپلمات هارد کرد

به رغم این که گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان مسئولیت سقوط مرگبار روز گذشته بالگرد حامل دیپلمات ها و سفرای مقیم پاکستان

به رغم این که گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان مسئولیت سقوط مرگبار روز گذشته بالگرد حامل دیپلمات ها و سفرای مقیم پاکستان را برعهده گرفت، اما دولت این کشور اصرار دارد که نقض فنی در موتور بالگرد باعث بروز این سانحه شده است .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اعزاز احمد چودری یکی از مقامات عالی دولت و وزارت امور خارجه پاکستان شب گذشته با حضور در یک کنفرانس خبری، ادعای گروه تحریک طالبان را کاملا مردود دانست و اعلام کرد که بروز نقص فنی در موتور بالگرد باعث بروز سانحه شده است. این بالگرد از ارتفاع پایین و هنگامی که قصد فرود داشت، دچار سانحه شد و روی ساختمان یک مکتب سقوط کرد. اخباری از تلفات احتمالی ناشی از سقوط بالگرد روی ساختمان مکتب گزارش نشده است.

وی گفت که جعبه سیاه بالگرد پیدا شده و کار بررسی محتویات آن آغاز شده است.

صبح روز گذشته (جمعه) براثر سقوط یک بالگرد حامل ۱۹ نفر از جمله ۱۲ تبعه خارجی شامل تعدادی از سفرا و دیپلمات های خارجی مقیم اسلام آباد، در منطقه گلگیت در شمال پاکستان سقوط که شش نفر از جمله چهار نفر از سرنشینان خارجی آن کشته شدند.

‘لیف لارسن’ سفیر ناروه و ‘دومینگو دی لوسناریو’ سفیر فیلیپین در پاکستان و نیز همسران سفرای مالزی و اندونزی و نیز دو پاکستانی در این سانحه جان خود را از دست دادند.

سفرای لهستان و هلند نیز بشدت مجروح شدند. حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

بنا به دعوت رسمی نخست وزیر پاکستان، سه فرود بالگرد درحال حمل سفرا، دیپلمات ها و اعضای نمایندگی های خارجی مقیم اسلام آباد از ۳۷ کشور مختلف جهان برای شرکت در مراسم افتتاح یک طرح بزرگ گردشگری (تله کابین) در نواحی کوهستانی منطقه گلگیت بودند که یک فروند آن روی ساختمان یک مکتب سقوط کرد و باعث آتش سوزی در مکتب شد. هنوز اخباری از احتمال تلفات در میان دانش آموزان مکتب منتشر نشده است.

نخست وزیر پاکستان از علیرضا حقیقیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد نیز برای شرکت در این مراسم افتتاحیه دعوت کرده بود اما وی بدلیل مشغله کاری در اسلام آباد، این هیات را همراهمی نکرد.

بعد از این سانحه، نخست وزیر پاکستان با لغو برنامه افتتاح طرح عمرانی، سفر خود را به گلگیت نیمه تمام گذاشت و به اسلام آباد بازگشت.

محمد نواز شریف ضمن ابراز تاسف از رویداد این سانحه، به خانواده های جان باختگان تسلیت گفت و یک روز در کشورش عزای عمومی اعلام کرد.

Author

About Author