درگیری در حوزه نهم کابل پایان یافت

kabul6در نتیجه درگیری و حمله مهاجمین مسلح به یک مهمان خانه خارجی در حوزه نهم شهر کابل، سه مهاجم و یک پولیس کشته و سه پولیس دیگر زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سه مهاجم مسلح حوالی ساعت ۱ و نیم شب بر مهمان خانه خارجی «نارت گیت» در سرک دیسپیچری در حوزه نهم شهر کابل حمله کردند.

عبدالرحمن رحیمی، فرمانده پولیس کابل می گوید که مهاجمین در ابتدا یک موتر لاری مملو از مواد منفجره را در نزدیکی دروازه این مهمان خانه انفجار داده و بعد از آن دو مهاجم دیگر قصد وارد شدن به مهمان خانه را داشتند.

وی اظهار داشت که بعد از درگیری و ممانعت پولیس از ورود مهاجمین به داخل مهمان خانه؛ در سرای پهلوی مهمان خانه پنهان شده و بعد از روشنایی؛ عملیات بالای آنها آغاز شده و حوالی ساعت هشت صبح امروز (۱۱اسد) تمام مهاجمین از پا در آمدند.

به گفته فرمانده پولیس کابل، در این درگیری، سه مهاجم همراه با یک پولیس کشته و سه پولیس دیگر نیز زخمی شد.

منبع تاکید کرد که در این درگیری به مهمانان و محافظان این مهمان خانه و افراد ملکی هیچ آسیبی نرسیده است.

طالبان مسلح مسوولیت این رویداد را به عهده گرفته اند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان مسلح در حساب توئیتر خود نگاشته است که این حمله توسط افراد آنها صورت گرفته و بر نیروهای امنیتی تلفاتی نیز وارد شده است.

گفتنی است که در پی این درگیری، جریان برق بخش هایی از شهر کابل قطع شده و شرکت برشنا نیز اعلام کرده است به دلیل درگیری موفق به اتصال برق در این بخش ها نشده اند.

این در حالی است شهر کابل یک هفته پیش نیز شاهد حمله انتحاری بر مظاهره کننده گان جنبش روشنایی در چوک شهدا (دهمزنگ) بود که در جریان آن بیش از ۳۰۰ تن شهید و یا زخمی شد.

Author

About Author